Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2025

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2025

    10 marca, 2025
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W styczniowo-lutowym numerze miesięcznika „Ciężarówki i Logistyka” publikujemy statystyki sprzedaży pojazdów ciężarowych oraz ciężkich naczep i przyczep za rok 2024. Wyjątkowo, firmie Scania udało się nie tylko zwiększyć udziały rynkowe, ale również osiągnąć rekordową w jej historii sprzedaż ciężarówek (szczegółowy artykuł poświęcony temu fenomenowi znajdą Państwo w tym numerze).

    Ponadto, analizujemy wyniki Daimler Truck Polska, prezentujemy ciekawe pojazdy oraz nowości produktowe, które zostaną zaprezentowane podczas kwietniowych targów BAUMA w Monachium. Wśród omawianych pojazdów znajduje się m.in. specjalistyczny wóz strażacki, zaprojektowany przez firmę Szczęśniak Pojazdy Specjalne dla estońskiej straży pożarnej, a także budowlane naczepy i przyczepy marki Schmitz Cargobull oraz innowacje w transporcie ładunków ponadgabarytowych od firmy Goldhofer. Dodatkowo, w artykule omawiamy praktyczne porady dotyczące zakupu używanego samochodu dostawczego, prezentując ofertę IVECO OK Trucks.

    cil 0102 25 okladka 1

    Spis treści Ciężarówki i Logistyka styczeń-luty 2025:

    Wydarzenia

    Andamur: kobiety w transporcie (III Międzynarodowe Forum Kobieta i Sektor Transportu zorganizowane przez Andamur ponownie przekroczyło oczekiwania, umacniając swoją pozycję jako wydarzenie referencyjne w branży)

    Rynek

    Ciężarowy dołek (Rok 2024 zamknął się spadkiem rejestracji w kategorii samochodów ciężarowych, głównie za sprawą zmniejszonego popytu na pojazdy do transportu dalekobieżnego. Wynik w okolicach 28,1 tysiąca pojazdów jest daleki od rekordowych wyników z ostatnich trzech lat)

    Numer jeden! (Podczas gdy wszyscy konkurenci „zaliczyli” spadki sprzedaży wynoszące od 9 do 38%, Scania jako jedyna marka nie dość, że zajęła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży ciężkich pojazdów użytkowych, to jeszcze odnotowała jej wzrost o 6,3%!)

    Niewesołe cyferki (Wyniki sprzedaży naczep i przyczep ciężarowych w Polsce są jeszcze mniej wesołe niż segmentu samochodów ciężarowych)

    Fundamenty rozwoju (Szefowie Daimler Truck Polska nie są usatysfakcjonowani udziałem firmy w sprzedaży ciągników siodłowych, jednak 2024 rok, choć trudny, pozwolił zbudować mocne podstawy do wzrostu)

    Używane z gwarancją (Bydgoska firma ExMot od ponad trzech dekad sprzedaje lekkie samochody użytkowe. Jest dealerem nowych  IVECO Daily, ale ma też bogatą ofertę używanych Daily sprzedawanych pod szyldem OK Trucks z firmową gwarancją IVECO)

    Prezentacje

    Kierunek Estonia (SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne jest w gronie nielicznych firm, które eksportują swoje pojazdy do Republiki Estońskiej. To właśnie strażacy z tego nadbałtyckiego państwa, zamówili ostatnio u bielskiego producenta serię bardzo ciekawych pojazdów pożarniczych)

    Naczepy

    Schmitz dla budowlańca (Chociaż Schmitz Cargobull jest najbardziej znany ze swoich dalekobieżnych naczep kurtynowych i naczep chłodni, to od lat z powodzeniem buduje też swoją pozycję w segmencie zabudów samochodów ciężarowych, naczep i przyczep dla branży budowlanej)

    Prawo

    eCMR: 2 lata opóźnień  (Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć  i zdigitalizować procesy logistyczne, eliminując papierowe dokumenty. Jednak wdrażanie kluczowego rozporządzenia eFTI w UE ma poważne opóźnienia)

    Zapłacisz więcej do ZUS! (ZUS ogłosił kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia w 2025 r.  Zgodnie z ogłoszeniem opublikowanym w Monitorze Polskim, przeciętne prognozowane wynagrodzenie wynosi 8673 zł. Oznacza to, że wzrosło o około 850 zł względem 2024 roku)

    Jakie zmiany czekają TSL? (Od nowych regulacji celnych, przez wdrożenie zaawansowanych technologii, po zmieniające się wymagania środowiskowe – przedsiębiorstwa będą musiały dostosować się do nowych realiów, by utrzymać swoją konkurencyjność)

    Ponad normatyw

    Co pokaże Goldhofer? (Podczas tegorocznych targów BAUMA 2025 Goldhofer ponownie zaprezentuje przełomowe innowacje. W branży przewozów ponad normatywnych wielu z niecierpliwością czeka na to, co pokaże ten producent)

    Gdy ciężar ma znaczenie… (Stabilność większości żurawi opiera się na dwóch czynnikach – odpowiednim polu podstawy oraz przeciwwadze. Pierwszy środek tworzą nogi podporowe, a drugi standaryzowane balasty. Te ostatnie doczekały się nawet przeznaczonych do ich transportu wyspecjalizowanych naczep)

    Zapraszamy do lektury miesięcznika Ciężarówki i Logistyka i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    „Ciężarówki i Logistyka” są dostępne również w formie elektronicznej na:

    • e-kiosk.pl,
    • nexto.pl,
    • egazety.pl
    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==

    Zobacz poprzednie wydania miesięcznika Ciężarówki i Logistyka

    • Ciężarówki i Logistyka 12/2024
    • Ciężarówki i Logistyka 10/2024
    • Ciężarówki i Logistyka 9/2024
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : Ciężarówki, Ciężarówki i Logistyka, czasopismo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.