Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2024

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2024

    8 lutego, 2024
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W styczniowo-lutowym numerze miesięcznika Ciężarówki i Logistyka przedstawiamy Wam szczegółowo wyniki sprzedaży ciężkich pojazdów na polskim rynku w 2023 roku. Piszemy też o ważnym wydarzeniu w sferze elektromobilności – MAN sprzedał w Polsce pierwszego dalekodystansowego, elektrycznego eTrucka TGX. IVECO wprowadza na rynek całą gamę nowych pojazdów średniotonażowego bestsellera z Turynu. Piszemy też o tym, co w ciągu roku osiągnęły na rynku Scania Polska i Daimler Truck Polska. I na koniec jeszcze jeden ważny temat – od 17 lutego wchodzą w życie nowe przepisy o pilotażu transportów ponad normatywnych.

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2023

    Spis treści nowego wydania Ciężarówki i Logistyka:

    Wywiad

    Skuteczni za pierwszym razem (Rozmowa z Krzysztofem Rosołem, dyrektorem działu usług serwisowych Scania Polska S.A.)

    Rynek

    Niespodziewane rekordy? (W całym 2023 roku w taborze polskich przewoźników przybyło 37.323 nowych pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, co oznacza wzrost o 3,5% w skali roku)

    Super się opłacił (Scania Polska podsumowała swoje wyniki i działania w 2023 roku. Przez te trudne 12 miesięcy sprzedała ponad 5,2 tysiąca pojazdów To efekt dobrego przyjęcia przez rynek ciężarówek z układem napędowym Scania Super)

    Lustro recesji (W segmencie naczep i przyczep radości z postępów nie widać. Co prawda niektórym z ich sprzedawców udało się osiągnąć pewne sukcesy, ale cały rynek zmniejszył się w 2023 roku o 8,4%, a samych naczep o 7,6%)

    Dobry rok Daimlera (Daimler Truck Polska odnotował za 2023 rok drugi, historyczny wynik sprzedaży: 5881 pojazdów Mercedes-Benz Trucks i utrzymał drugą pozycję pod względem udziału w rynku. A do tego trzeba doliczyć jeszcze 357 sprzedanych lekkich ciężarówek FUSO)

    Elektromobilność

    Pionier z Bielska-Białej (Napęd akumulatorowo-elektryczny w dalekodystansowych ciężarówkach MAN Truck & Bus jest już rzeczywistością. Pierwszego eTrucka w Polsce kupiła 18 stycznia Grupa TOBI z Bielska-Białej)

    Technika

    BPW iC PLUS – monitoring osi (BPW wykorzystuje nowe rozporządzenie UN ECE R 141, aby zapewnić operatorom pojazdów większy zysk i wydajność. Telematyka osi iC Plus monitoruje ciśnienie powietrza w oponach, wykrywa obciążenie osi i kontroluje skuteczność hamulców naczepy)

    Naczepy

    Optymalne wywrotki (Niezależnie od tego, czy ładunek to gruby, czy drobny żwir, głazy czy płynny asfalt – naczepy wywrotki są pierwszym wyborem do transportu tego rodzaju materiałów na budowie. U Fliegla można wybrać najlepszy dla siebie pojazd)

    Prezentacje

    Nieduży, zwrotny, uniwersalny (IVECO Eurocargo to od lat jeden z najlepiej dopracowanych modeli średniotonażowej ciężarówki do takich zastosowań jak praca w dystrybucji, przeprowadzki, wiele z zadań komunalnych, a nawet specjalistyczny transport budowlany)

    Finanse

    Myto pogrąża przewoźników Nowe stawki myta w Niemczech będą skutkowały poważnymi konsekwencjami dla gospodarek UE. W lipcu myto obejmie pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony. Podobne opłaty wprowadzą też inne kraje)

    Prawo

    Kto odpowiada za przemyt? (Jedne z najtrudniejszych sytuacji dotyczących przewozów są naruszenia procedur celnych. Jak może bronić się niczego nieświadomy przewoźnik? 

    Bezprawna neutralizacja (W trosce o własne interesy, zleceniodawcy często domagają się od przewoźników neutralizacji dokumentów transportowych. Jakie konsekwencje pociąga za sobą zgoda na takie działanie?

    Eksploatacja

     Czy wiesz co tankujesz? (Jak wynika z ostatniego raportu UOKiK, jakość oleju napędowego na europejskich stacjach może nie być najlepsza. Zwiększyła się liczba próbek paliwa, które nie spełnia wymaganych norm)

    Ponad normatyw

    Pilot według nowego wzoru (Nowe przepisy o pilotowaniu transportu wchodzą w życie! Staraniem OSTPN Ministerstwo Infrastruktury wydało nowe rozporządzenie w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych na terenie Polski.)

    Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    Zobacz poprzednie wydania

    • Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023
    • Ciężarówki i Logistyka – październik 2023
    • Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023
    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : Ciężarówki, Ciężarówki i Logistyka, czasopismo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda