Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu
Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]
Skuteczni za pierwszym razem (Rozmowa z Krzysztofem Rosołem, dyrektorem działu usług serwisowych Scania Polska S.A.)
Niespodziewane rekordy? (W całym 2023 roku w taborze polskich przewoźników przybyło 37.323 nowych pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, co oznacza wzrost o 3,5% w skali roku)
Super się opłacił (Scania Polska podsumowała swoje wyniki i działania w 2023 roku. Przez te trudne 12 miesięcy sprzedała ponad 5,2 tysiąca pojazdów To efekt dobrego przyjęcia przez rynek ciężarówek z układem napędowym Scania Super)
Lustro recesji (W segmencie naczep i przyczep radości z postępów nie widać. Co prawda niektórym z ich sprzedawców udało się osiągnąć pewne sukcesy, ale cały rynek zmniejszył się w 2023 roku o 8,4%, a samych naczep o 7,6%)
Dobry rok Daimlera (Daimler Truck Polska odnotował za 2023 rok drugi, historyczny wynik sprzedaży: 5881 pojazdów Mercedes-Benz Trucks i utrzymał drugą pozycję pod względem udziału w rynku. A do tego trzeba doliczyć jeszcze 357 sprzedanych lekkich ciężarówek FUSO)
Pionier z Bielska-Białej (Napęd akumulatorowo-elektryczny w dalekodystansowych ciężarówkach MAN Truck & Bus jest już rzeczywistością. Pierwszego eTrucka w Polsce kupiła 18 stycznia Grupa TOBI z Bielska-Białej)
BPW iC PLUS – monitoring osi (BPW wykorzystuje nowe rozporządzenie UN ECE R 141, aby zapewnić operatorom pojazdów większy zysk i wydajność. Telematyka osi iC Plus monitoruje ciśnienie powietrza w oponach, wykrywa obciążenie osi i kontroluje skuteczność hamulców naczepy)
Optymalne wywrotki (Niezależnie od tego, czy ładunek to gruby, czy drobny żwir, głazy czy płynny asfalt – naczepy wywrotki są pierwszym wyborem do transportu tego rodzaju materiałów na budowie. U Fliegla można wybrać najlepszy dla siebie pojazd)
Nieduży, zwrotny, uniwersalny (IVECO Eurocargo to od lat jeden z najlepiej dopracowanych modeli średniotonażowej ciężarówki do takich zastosowań jak praca w dystrybucji, przeprowadzki, wiele z zadań komunalnych, a nawet specjalistyczny transport budowlany)
Myto pogrąża przewoźników Nowe stawki myta w Niemczech będą skutkowały poważnymi konsekwencjami dla gospodarek UE. W lipcu myto obejmie pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony. Podobne opłaty wprowadzą też inne kraje)
Kto odpowiada za przemyt? (Jedne z najtrudniejszych sytuacji dotyczących przewozów są naruszenia procedur celnych. Jak może bronić się niczego nieświadomy przewoźnik?
Bezprawna neutralizacja (W trosce o własne interesy, zleceniodawcy często domagają się od przewoźników neutralizacji dokumentów transportowych. Jakie konsekwencje pociąga za sobą zgoda na takie działanie?
Czy wiesz co tankujesz? (Jak wynika z ostatniego raportu UOKiK, jakość oleju napędowego na europejskich stacjach może nie być najlepsza. Zwiększyła się liczba próbek paliwa, które nie spełnia wymaganych norm)
Pilot według nowego wzoru (Nowe przepisy o pilotowaniu transportu wchodzą w życie! Staraniem OSTPN Ministerstwo Infrastruktury wydało nowe rozporządzenie w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych na terenie Polski.)
Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]
Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]
Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]