Ciężarówki i Logistyka – marzec 2023
W najnowszym numerze magazynu Ciężarówki i Logistyka przedstawiamy kilka ciekawych pojazdów, które trafiły lub niedługo trafią do polskich przewoźników. To, na przykład, widoczne na okładce Renault Trucks T skonfigurowane przez WESOB jako ciężki zestaw przestrzenny o objętości 120 m3. Kolejna nowość to wywrotka trójstronna z hydrauliczną burtą Bordmatic od Meillera osadzona na podwoziu najnowszego DAF-a XD. Przejechaliśmy się też czymś mniejszym, czyli FUSO Canterem z brygadową kabiną i skrzynią ładunkową.
Wracamy jeszcze do rynkowych analiz poprzedniego roku i prognoz na obecny – tym razem wsłuchaliśmy się w oceny polskich oddziałów IVECO i MAN-a, a także producentów naczep – Krone i Wieltonu.
Spis treści nowego wydania Ciężarówki i Logistyka:
Wydarzenia
Volvo zamyka fabrykę (Volvo Buses zmienia swój model biznesowy w Europie. Skoncentruje swoją działalność na produkcji podwozi, a wraz z zewnętrznymi nadwoziowcami zaoferuje pełną gamę autobusów miejskich i międzymiastowych oraz autokarów dla segmentu Premium)
Wywiad
Silne argumenty (Rozmowa z Mariuszem Piszczkiem, dyrektorem zarządzającym DAF Trucks Polska)
Prezentacje
Tetką po 38 palet (Jednym ze sposobów zwiększania możliwości przewozowych są tzw. zestawy przestrzenne. Tymi ciężkimi można jednym kursem przewieźć aż 38 palet z towarem, lub ładunki o objętości prawie 120 m3! Pokazujemy zestaw WESOB zbudowany na bazie Renault Trucks T)
Nowości chodzą parami (Rzadko zdarza się połączenie dwóch zdecydowanie rewolucyjnych nowości w jednym pojeździe. Wywrotka TRIGENIUS marki MEILLER osadzona na podwoziu nowego DAF-a XFC 530, to niezwykłe narzędzie pracy, warte bliższego poznania)
Technika
Testy w krainie chłodu (Konstruktorzy i inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks przy temperaturach do minus 25 stopni Celsjusza testowali sprawność eksploatacyjną eActrosa LongHaul i ciągnika eActros 300)
Rynek
Z sukcesem pod wiatr (Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych)
Z nową energią (Ubiegły rok nie dla wszystkich producentów pojazdów prowadzących sprzedaż w naszym kraju był drogą usłaną płatkami róż. Niektórzy trafiali między nimi na bolesne kolce… Można zaliczyć do tej grupy IVECO Poland)
Rekordy Wieltonu (W 2022 r. sprzedaż Wieltonu osiągnęła rekordowy poziom 23,2 tys. sztuk, o 6% wyższy niż przed rokiem, przyczyniając się do umocnienia pozycji na kluczowych rynkach)
Krone zwiększa obroty (Grupa Krone osiągnęła sprzedaż w wysokości około 2,5 miliarda euro w roku finansowym 2021/2022, o ponad 15 procent powyżej poprzedniego poziomu)
Oleje
Dobry olej = oszczędności (Olej w dużym stopniu decyduje o stanie technicznym jednostki napędowej. Dlatego, że spełnia ważne funkcje: ogranicza tarcie i zużycie mechaniczne metalowych części, chłodzi, uszczelnia, wiąże zanieczyszczenia i zapobiega korozji)
Jazda próbna (Auto dla brygady (Wielu kierowców lubi japońskie osobówki za ich trwałość, nietuzinkowy wygląd i innowacyjne technologie. Sprawdzaliśmy, czy te same zasady dotyczą japońskich samochodów dostawczych i ciężarowych?)
Historia
55 lat Hiluxa (Toyota Hilux to legenda aut użytkowych, a w wielu miejscach na świecie niezastąpiony środek transportu. To jeden z trzech najpopularniejszych pick-upów na świecie)
Prawo
Roszczenia w postępowaniu sądowym (Badanie przeprowadzone na potrzeby raportu Transcash „Płatności w branży transportowej 2019-2022” pokazało, że ponad połowa ankietowanych regularnie nie otrzymuje zapłaty na czas)
Ponad normatyw (Siłacz reachstaker Mnóstwo pracy przy załadunkach ponadnormatywnych wykonują reachstackery, czyli wozy kontenerowe. Po kilku modyfikacjach doskonale nadają się do obsługi ładunków nienormatywnych, a w niektórych zastosowaniach nawet górują nad żurawiami)
Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn