Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – Marzec 2024

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 2024

    27 marca, 2024
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W marcowym numerze miesięcznika Ciężarówki i Logistyka przeczytasz o elektrycznym Mercedesie eActros 300 Tractor, którego testowaliśmy w zestawie z nowoczesną, ale chłodzoną spalinowym agregatem naczepą Schmitz Cargobull. Jeździliśmy też mniejszym Mercedesem Sprinterem w rzadko spotykanej wersji 4×4 z mocnym silnikiem Diesla i automatyczną, 9-biegową skrzynią. W tym wydaniu sporo miejsca poświęciliśmy też wynikom firm z ubiegłego roku – tym razem chodzi o DAF-a, IVECO i Meiller Polska. Tym, którzy chcą dowiedzieć się czegoś o logistyce, polecamy artykuł o nearshoringu. Eksperci z Inelo tłumaczą jakie podwyżki czekają polskich przewoźników, a nasz specjalista od transportu ponadnormatywnego, opowiada, dlaczego lepiej jest zabudować żuraw na podwoziu seryjnej ciężarówki.

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 2024

    Spis treści nowego wydania Ciężarówki i Logistyka:

    Rynek

    Wrócimy na top! (DAF Trucks Polska podsumował swoje działania w całym 2023 roku i przedstawił plany na obecny. Jak co roku zespół DAF Trucks Polska podzielił się najważniejszymi wynikami, informacjami, wnioskami i analizami dotyczącymi poprzednich 12 miesięcy)

    Kierunek ECO (IVECO Poland przedstawiło swoje ubiegłoroczne wyniki i zdradziło nam nieco planów na 2024 rok. Marka mocno stawia na rozwój ekologicznych środków transportu)

    Nie było łatwo (Branża budowlana i inwestycje infrastrukturalne to podstawowe czynniki kształtujące rynek wywrotek, pojazdów komunalnych i naczep wywrotek, a więc środowiska, w którym prężnie działa Meiller Polska)

    Wydarzenia

    Ostatni przed Ukrainą, pierwszy w sieci (Najlepszymi wynikami wśród dealerów DAF-a może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem. To już jego trzeci triumf w konkursie Dealer Roku)

    Jego Wysokość 4×4 (Mercedes Sprinter 4×4 – z 2-litrowym turbodieslem osiągający aż 190 KM, mocno podniesione zawieszenie, napęd na wszystkie koła. Czy taki pojazd ma sens? Skoro ktoś takie auta zamawia, to znaczy, że tak)

    Jazda próbna

    Jak się TYM jeździ? (Czym różni się Mercedes eActros od klasycznej ciężarówki? Łatwiej powiedzieć, które elementy są wspólne lub podobne. A jakie są wrażenia zza kierownicy? Poczytajcie…)

    Prezentacje

    Norweski lew  (Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Niedawno jej jednostka straży pożarnej powiększyła swoją flotę o średni samochód ratowniczo-gaśniczy wyprodukowany w Polsce)

    Oleje

    ORLEN Oil Ultor: dla każdej ciężarówki (ULTOR to wysokiej klasy oleje silnikowe, które są olejami syntetycznymi, półsyntetycznymi i mineralnymi dostosowanymi do potrzeb użytkowników ciężarówek, opartymi o pakiety dodatków uszlachetniających)

    Autobusy

    Pozycja nr 1 utrzymana (Solaris sprzedał w 2023 roku 1456 pojazdów. Przychody spółki wyniosły 819 milionów euro, co oznacza wzrost o ponad 18% w porównaniu z rokiem 2022. Firma zajęła 1. miejsce na rynku autobusów zeroemisyjnych w 2023 roku)

    Logistyka

    Europa w czasie przeprowadzki (Firmy produkcyjne nie mogą sobie pozwolić na kolejne zakłócenia
    w łańcuchach dostaw. Europejscy producenci szukają dostawców  w Europie – żeby byli blisko. I dlatego szybko rozwija się nearshoring)

    Producenci

    Nowoczesny, czyli Wielton (W Wieluniu powstał kolejny zakład Wieltonu. Firma mocno inwestuje
    w rozwiązania z zakresu automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji produkcji)

    Finanse

    Przewoźników czekają podwyżki (Trend technologizacji polskich przedsiębiorstw i optymalizacji ich działań będzie się umacniał. A to m.in. za sprawą kolejnych podwyżek, które czekają branżę TSL. Jakich? )

    Ponad normatyw

    Żurawiowa alternatywa (Na rynkach zachodniej Europy producenci żurawi samojezdnych wydali sporo maszyn na podwoziach m.in. Scania, MAN, Volvo i Mercedes-Benz. Warto przyjrzeć się powodom wzrostu popularności tego typu modeli)

    Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    „Ciężarówki i Logistyka” są dostępne również w formie elektronicznej na:

    • e-kiosk.pl,
    • nexto.pl,
    • egazety.pl

    Zobacz poprzednie wydania

    • Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023
    • Ciężarówki i Logistyka – październik 2023
    • Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023
    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : Ciężarówki, Ciężarówki i Logistyka, czasopismo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda