Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2024

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2024

    30 grudnia, 2024
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W grudniowym numerze miesięcznika „Ciężarówki i Logistyka” tradycyjnie podsumowujemy mijający rok i przyglądamy się najważniejszym trendom w branży transportowej i logistycznej. Tym razem szczególnie mocno wybrzmiewa temat elektromobilności, który przewija się przez wiele działów – od prezentacji innowacyjnych pojazdów, przez relacje z wydarzeń, po analizy najnowszych rozwiązań technologicznych. Nie brakuje również istotnych informacji z zakresu prawa, logistyki i rynku transportowego.

    W dziale „Rynek” analizujemy spadek sprzedaży pojazdów użytkowych w UE, z wyjątkiem dynamicznie rozwijającego się segmentu samochodów dostawczych.

    W „Prezentacjach” przybliżamy sylwetki najnowszych ekologicznych rozwiązań, takich jak ciężkie podwozia elektryczne IVECO S-eWay, innowacyjny demonstrator technologii Mercedesa-Benz Vans o nazwie SUSTAINEER, czy imponujący lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy od polskiej firmy SZCZĘŚNIAK.

    Z dumą informujemy o przyznaniu tytułu „International Bus of the Year 2025” wodorowemu autobusowi Solaris Urbino 18 hydrogen. W „Wydarzeniach” relacjonujemy udany test elektrycznej Scanii na trasie z Polski do Niemiec, a w dziale „Elektromobilność” przyglądamy się dalszym pracom Renault Trucks nad prototypem ciężarówki Oxygen. „Autobusy” to okazja do zapoznania się z nowym, elektrycznym modelem Yutong E7S, a w „Naczepach” skupiamy się na innowacyjnych rozwiązaniach Schmitz Cargobull.

    W „Prawie” omawiamy istotne zmiany w systemie SENT oraz nowe regulacje dotyczące kontroli transportu w UE, a także surowe kary grożące przewoźnikom w Rumunii. Dział „Logistyka” porusza tematykę specyficznych wyzwań związanych z transportem farmaceutycznym oraz kwestie bezpieczeństwa w magazynach.

    Na koniec, w dziale „Ponad normatyw”, zastanawiamy się nad wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej do transportu ciężarowego, analizując przyczyny, dla których transport „TIR-ów na torach” nie jest tak powszechny, jak mógłby być. Zapraszamy do lektury!

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2024

    Spis treści Ciężarówki i Logistyka grudzień 2024:

    Rynek

    Ciężarówki w zawieszeniu (Od kilkunastu miesięcy w UE sprzedaje się dużo mniej pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony niż jeszcze rok temu. Tendencja wzrostowa utrzymuje się tylko w segmencie samochodów dostawczych)

    Prezentacje

    Ciężki ekodostawca (IVECO rozszerza gamę ciężkich pojazdów elektrycznych o podwozia ciężarowe IVECO S-eWay. Oferują zasięg do 400 km i możliwość szybkiego ładowania do 350 kW, stanowiąc rozwiązanie do zastosowań miejskich i regionalnych)

    Efektywna ostatnia mila (W tym roku wraz z ewolucją demonstratora technologii pod nazwą SUSTAINEER Mercedes-Benz Vans po raz kolejny pokazał, jak zrównoważony rozwój w transporcie dostawczym może wyglądać w przyszłości)

    Na wyposażenie regionalnego portu lotniczego (Örebro w Szwecji trafił ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy. Jego dostawcą jest znana i ceniona na wielu rynkach polska, rodzinna firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne)

    International Bus of the Year 2025

    Elektryk na wodór (Światowa premiera tego autobusu odbyła się w Krakowie nieco ponad dwa lata temu. Producent z Wielkopolski poświęcił ten czas na udoskonalenie zarówno technologii napędu, jak i całego pojazdu. Efekt – Solaris Urbino 18 hydrogen został Międzynarodowym Autobusem Roku 2025)

    Wydarzenia

    Zielona linia (Elektryczna Scania z powodzeniem pokonała trasę z podpoznańskiego Głuchowa do Poczdamu na jednym ładowaniu. Jeszcze w tym roku testowany pojazd może zasilić flotę GLS Poland. Jego partnerem jest operator logistyczny – BBG Bednarek Group)

    Elektromobilność

    Nie zabiera tlenu (Renault Trucks kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad prototypem samochodu ciężarowego Oxygen. Po dotychczasowych testach w Lyonie i Paryżu, producent wkracza w nowy etap z drugim prototypem elektrycznego pojazdu przeznaczonego do logistyki miejskiej)

    Autobusy

    Mały, ale autobus! (W ofercie Busnexu, polskiego importera chińskiej marki Yutong, pojawił się kolejny elektryczny autobus – Yutong E7S. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak się nim jeździ)

    Naczepy

    Diabeł tkwi w szczegółach (W Schmitz Cargobull innowacje to ciągły standard, niezależnie od aktualnej koniunktury. Co najważniejsze, nie są one skomplikowane w obsłudze, a znacząco podnoszą komfort pracy kierowcy i obniżają koszty eksploatacji)

    Prawo

    Zmiany w systemie SENT (System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski)

    56 dni pod lupą inspekcji! (Od 31 grudnia 2024 r. inspekcje transportowe w całej UE zyskają nowe możliwości nadzoru. Dwukrotne wydłużenie okresu kontroli wiąże się z istotną zmianą procedur w firmach transportowych i przewozach osób, a także ze zwiększoną liczbą wykrytych naruszeń )

    Wysokie kary w Rumunii (Nawet 100 tys. lei (ok. 87 tys zł!) kary wraz z konfiskatą towarów grozi przewoźnikom, którzy nie zastosują się do zasad rumuńskiego systemu RO e-Transport)

    Logistyka

    Farmaceutyczne wyzwanie (Wprowadzenie innowacyjnych metod leczenia, takich jak leki biologiczne i medycyna spersonalizowana, wymaga rygorystycznych warunków transportu farmaceutyków)

    Bezpieczny magazyn (Szkolenia z zasad BHP, inwestycje w technologie czy edukacja pracowników – co jest kluczem do ograniczenia ryzyka wypadków w magazynach?)

    Ponad normatyw

    Tory na TIR-y!  (Pomimo jednej z najgęstszych sieci kolejowych, jaką mamy w Europie, powszechnym widokiem jest szosowy transport wagonów, lokomotyw i tramwajów. Dlaczego nie po szynach? Okazuje się, że nie jest to takie proste)

    Zapraszamy do lektury miesięcznika Ciężarówki i Logistyka i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    „Ciężarówki i Logistyka” są dostępne również w formie elektronicznej na:

    • e-kiosk.pl,
    • nexto.pl,
    • egazety.pl
    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==

    Zobacz poprzednie wydania miesięcznika Ciężarówki i Logistyka

    • Ciężarówki i Logistyka 10/2024
    • Ciężarówki i Logistyka 9/2024
    • Ciężarówki i Logistyka 7-8/2024
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : Ciężarówki, Ciężarówki i Logistyka, czasopismo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.