Wypadek busa na A2 w Niemczech. Dwie ofiary śmiertelne to Polacy
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
W dziale „Rynek” analizujemy spadek sprzedaży pojazdów użytkowych w UE, z wyjątkiem dynamicznie rozwijającego się segmentu samochodów dostawczych.
W „Prezentacjach” przybliżamy sylwetki najnowszych ekologicznych rozwiązań, takich jak ciężkie podwozia elektryczne IVECO S-eWay, innowacyjny demonstrator technologii Mercedesa-Benz Vans o nazwie SUSTAINEER, czy imponujący lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy od polskiej firmy SZCZĘŚNIAK.
Z dumą informujemy o przyznaniu tytułu „International Bus of the Year 2025” wodorowemu autobusowi Solaris Urbino 18 hydrogen. W „Wydarzeniach” relacjonujemy udany test elektrycznej Scanii na trasie z Polski do Niemiec, a w dziale „Elektromobilność” przyglądamy się dalszym pracom Renault Trucks nad prototypem ciężarówki Oxygen. „Autobusy” to okazja do zapoznania się z nowym, elektrycznym modelem Yutong E7S, a w „Naczepach” skupiamy się na innowacyjnych rozwiązaniach Schmitz Cargobull.
W „Prawie” omawiamy istotne zmiany w systemie SENT oraz nowe regulacje dotyczące kontroli transportu w UE, a także surowe kary grożące przewoźnikom w Rumunii. Dział „Logistyka” porusza tematykę specyficznych wyzwań związanych z transportem farmaceutycznym oraz kwestie bezpieczeństwa w magazynach.
Na koniec, w dziale „Ponad normatyw”, zastanawiamy się nad wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej do transportu ciężarowego, analizując przyczyny, dla których transport „TIR-ów na torach” nie jest tak powszechny, jak mógłby być. Zapraszamy do lektury!
Ciężarówki w zawieszeniu (Od kilkunastu miesięcy w UE sprzedaje się dużo mniej pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony niż jeszcze rok temu. Tendencja wzrostowa utrzymuje się tylko w segmencie samochodów dostawczych)
Ciężki ekodostawca (IVECO rozszerza gamę ciężkich pojazdów elektrycznych o podwozia ciężarowe IVECO S-eWay. Oferują zasięg do 400 km i możliwość szybkiego ładowania do 350 kW, stanowiąc rozwiązanie do zastosowań miejskich i regionalnych)
Efektywna ostatnia mila (W tym roku wraz z ewolucją demonstratora technologii pod nazwą SUSTAINEER Mercedes-Benz Vans po raz kolejny pokazał, jak zrównoważony rozwój w transporcie dostawczym może wyglądać w przyszłości)
Na wyposażenie regionalnego portu lotniczego (Örebro w Szwecji trafił ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy. Jego dostawcą jest znana i ceniona na wielu rynkach polska, rodzinna firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne)
Elektryk na wodór (Światowa premiera tego autobusu odbyła się w Krakowie nieco ponad dwa lata temu. Producent z Wielkopolski poświęcił ten czas na udoskonalenie zarówno technologii napędu, jak i całego pojazdu. Efekt – Solaris Urbino 18 hydrogen został Międzynarodowym Autobusem Roku 2025)
Zielona linia (Elektryczna Scania z powodzeniem pokonała trasę z podpoznańskiego Głuchowa do Poczdamu na jednym ładowaniu. Jeszcze w tym roku testowany pojazd może zasilić flotę GLS Poland. Jego partnerem jest operator logistyczny – BBG Bednarek Group)
Nie zabiera tlenu (Renault Trucks kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad prototypem samochodu ciężarowego Oxygen. Po dotychczasowych testach w Lyonie i Paryżu, producent wkracza w nowy etap z drugim prototypem elektrycznego pojazdu przeznaczonego do logistyki miejskiej)
Mały, ale autobus! (W ofercie Busnexu, polskiego importera chińskiej marki Yutong, pojawił się kolejny elektryczny autobus – Yutong E7S. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak się nim jeździ)
Diabeł tkwi w szczegółach (W Schmitz Cargobull innowacje to ciągły standard, niezależnie od aktualnej koniunktury. Co najważniejsze, nie są one skomplikowane w obsłudze, a znacząco podnoszą komfort pracy kierowcy i obniżają koszty eksploatacji)
Zmiany w systemie SENT (System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski)
56 dni pod lupą inspekcji! (Od 31 grudnia 2024 r. inspekcje transportowe w całej UE zyskają nowe możliwości nadzoru. Dwukrotne wydłużenie okresu kontroli wiąże się z istotną zmianą procedur w firmach transportowych i przewozach osób, a także ze zwiększoną liczbą wykrytych naruszeń )
Wysokie kary w Rumunii (Nawet 100 tys. lei (ok. 87 tys zł!) kary wraz z konfiskatą towarów grozi przewoźnikom, którzy nie zastosują się do zasad rumuńskiego systemu RO e-Transport)
Farmaceutyczne wyzwanie (Wprowadzenie innowacyjnych metod leczenia, takich jak leki biologiczne i medycyna spersonalizowana, wymaga rygorystycznych warunków transportu farmaceutyków)
Bezpieczny magazyn (Szkolenia z zasad BHP, inwestycje w technologie czy edukacja pracowników – co jest kluczem do ograniczenia ryzyka wypadków w magazynach?)
Tory na TIR-y! (Pomimo jednej z najgęstszych sieci kolejowych, jaką mamy w Europie, powszechnym widokiem jest szosowy transport wagonów, lokomotyw i tramwajów. Dlaczego nie po szynach? Okazuje się, że nie jest to takie proste)
Zapraszamy do lektury miesięcznika Ciężarówki i Logistyka i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć jego ostatnie miesiące przyniosły widoczną poprawę na […]
Rumuński dealer DAF TH Trucks otrzymał tytuł „International Dealer of the Year 2025” na międzynarodowym spotkaniu […]