Ciężarówki i Logistyka – grudzień 2022
W najnowszym wydaniu magazynu Ciężarówki i Logistyka zapraszamy na jazdę próbną Renault T480 TC T4x2 13L E6 z 13-litrowym silnikiem wyposażonym w system Turbo Compound. Przeczytacie o firmie QUANTRON, która produkuje już ciężarówki z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Opisujemy podnośniki hydrauliczne Bronto Skylift F 70 RPX. Piszemy też o Schmitz Cargobull, który wprowadzil właśnie do sprzedaży swoje nowe, stalowe wywrotki.
Mamy też coś dla miłośników czerwonych samochodów – ratowniczego MAN-a z zabudową PS Szczęśniak. Z uwagą wsłuchaliśmy się także w informacje o nowych oponach regionalnych i dalekodystansowych Continentala i ich testach prowadzonych z polskim przewoźnikiem.
Spis treści nowego wydania Ciężarówki i Logistyka:
Jazda próbna
Moment na drodze ewolucji (W ofercie Renault Trucks pojawiły się nowe silniki 13-litrowe wyposażone w system Turbo Compound. Wyższy moment obrotowy przy niższym zakresie obrotów to recepta na ograniczenie spalania oleju napędowego i zużycia AdBlue)
Prawo
Baza po nowemu (Do tej pory posiadanie bazy eksploatacyjnej przewoźnika było jedynie formalnością. Jednak w myśl nowych przepisów o transporcie drogowym, musi ona spełnić ściśle określone warunki. Nowe wymogi zaczną obowiązywać już 1 stycznia 2023 roku)
Prezentacje
Elektryczne serce (IVECO zaprezentowało na targach IAA Transportation 2022 zupełnie nowy pojazd eDAILY. Zaprojektowany jako elektryczny odpowiednik modelu Daily, oferowany jest w zakresie ładowności, jakich dla tego typu pojazdów nie oferują inni producenci)
Ugasić 20 piętro… (Fińska firma Bronto Skylift Oy AB dostarczyła do czterech Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych PSP w Chorzowie, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu ciężkie pożarnicze podnośniki hydrauliczne Bronto Skylift F 70 RPX)
Nasze sprawy
Problemy rosną, jak grzyby po deszczu (W ostatnim czasie świat mierzy się z destabilizacją warunków rynkowych, które dotkliwie odczuwalne są również przez sektor transportowy. Które z czynników i w jakim stopniu wpływają na polskich przewoźników?)
Technika
Stalowe słonie (Schmitz Cargobull wprowadza właśnie do sprzedaży swoje nowe, stalowe wywrotki – zarówno naczepy S.KI, zabudowy M.KI, jak i przyczepy Z.KI. Rozpoczęcie produkcji nowych naczep wywrotek S.KI planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2023 roku)
BPW – bezpiecznie, pewnie, wydajnie (Rosnąca popularność automatycznych systemów kontroli ciśnienia w oponach nie jest zaskoczeniem, ponieważ wydatki na nie szybko się zwracają. BPW, jeden z największych producentów i dostawców osi i systemów podwoziowych na świecie, ma w swojej ofercie wielokrotnie nagradzany system AirSave dla naczep)
Naczepy
Udoskonalanie wywrotek (Wielton wprowadził modernizacje i ulepszenia w swoich flagowych wywrotkach. Modele Bulk Master i Weight Master udoskonalono pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności)
Elektromobilność
Na baterie i na wodór (QUANTRON zaczynał od konwersji spalinowych samochodów użytkowych i autobusów na wersje elektryczne zasilane z akumulatorów. W kilka lat stał się producentem z najbogatszym portfolio pojazdów elektrycznych. Produkuje już ciężarówki z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem!)
Wejście smoka? (55 dostarczonych i zakontraktowanych autobusów elektrycznych dla 13 samorządów z 6 województw to bilans trzyletniej działalności Busnex Poland. Okazją do podsumowań była warszawska, krajowa premiera nowego „elektryka” – chińskiego autobusu Yutong U12)
Prawo
Konwencja CMR – niezbędnik przewoźnika (Konwencja CMR reguluje zasady międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Jest dokumentem o znaczeniu międzynarodowym, a jego skrupulatna znajomość jest kluczowa dla każdej firmy wykonującej przewozy trans graniczne)
Ponad normatyw
Maszyna za wywrotką (Najnowszym dodatkiem do serii naczep semi-niskopodwoziowych Nooteboom jest trzyosiowa przyczepa z dyszlem z osiami centralnymi i zawieszeniem pneumatycznym. Przyczepa typu ASDS-33-03(EB) doskonale nadaje się do transportu mniejszych i średnich maszyn)
Gabarytem po Ameryce (Stany Zjednoczone Ameryki Północnej od zawsze słynęły z odmiennych rozwiązań technicznych. Wyrosły one na bazie ogromnych potrzeb i możliwości oraz wolności. Widać to także po środkach transportu do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Czym i dlaczego różnią się one od europejskich?)
Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Zobacz poprzednie wydania
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]