Ciężarówki i Logistyka – grudzień 2022
W najnowszym wydaniu magazynu Ciężarówki i Logistyka zapraszamy na jazdę próbną Renault T480 TC T4x2 13L E6 z 13-litrowym silnikiem wyposażonym w system Turbo Compound. Przeczytacie o firmie QUANTRON, która produkuje już ciężarówki z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Opisujemy podnośniki hydrauliczne Bronto Skylift F 70 RPX. Piszemy też o Schmitz Cargobull, który wprowadzil właśnie do sprzedaży swoje nowe, stalowe wywrotki.
Mamy też coś dla miłośników czerwonych samochodów – ratowniczego MAN-a z zabudową PS Szczęśniak. Z uwagą wsłuchaliśmy się także w informacje o nowych oponach regionalnych i dalekodystansowych Continentala i ich testach prowadzonych z polskim przewoźnikiem.
Spis treści nowego wydania Ciężarówki i Logistyka:
Jazda próbna
Moment na drodze ewolucji (W ofercie Renault Trucks pojawiły się nowe silniki 13-litrowe wyposażone w system Turbo Compound. Wyższy moment obrotowy przy niższym zakresie obrotów to recepta na ograniczenie spalania oleju napędowego i zużycia AdBlue)
Prawo
Baza po nowemu (Do tej pory posiadanie bazy eksploatacyjnej przewoźnika było jedynie formalnością. Jednak w myśl nowych przepisów o transporcie drogowym, musi ona spełnić ściśle określone warunki. Nowe wymogi zaczną obowiązywać już 1 stycznia 2023 roku)
Prezentacje
Elektryczne serce (IVECO zaprezentowało na targach IAA Transportation 2022 zupełnie nowy pojazd eDAILY. Zaprojektowany jako elektryczny odpowiednik modelu Daily, oferowany jest w zakresie ładowności, jakich dla tego typu pojazdów nie oferują inni producenci)
Ugasić 20 piętro… (Fińska firma Bronto Skylift Oy AB dostarczyła do czterech Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych PSP w Chorzowie, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu ciężkie pożarnicze podnośniki hydrauliczne Bronto Skylift F 70 RPX)
Nasze sprawy
Problemy rosną, jak grzyby po deszczu (W ostatnim czasie świat mierzy się z destabilizacją warunków rynkowych, które dotkliwie odczuwalne są również przez sektor transportowy. Które z czynników i w jakim stopniu wpływają na polskich przewoźników?)
Technika
Stalowe słonie (Schmitz Cargobull wprowadza właśnie do sprzedaży swoje nowe, stalowe wywrotki – zarówno naczepy S.KI, zabudowy M.KI, jak i przyczepy Z.KI. Rozpoczęcie produkcji nowych naczep wywrotek S.KI planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2023 roku)
BPW – bezpiecznie, pewnie, wydajnie (Rosnąca popularność automatycznych systemów kontroli ciśnienia w oponach nie jest zaskoczeniem, ponieważ wydatki na nie szybko się zwracają. BPW, jeden z największych producentów i dostawców osi i systemów podwoziowych na świecie, ma w swojej ofercie wielokrotnie nagradzany system AirSave dla naczep)
Naczepy
Udoskonalanie wywrotek (Wielton wprowadził modernizacje i ulepszenia w swoich flagowych wywrotkach. Modele Bulk Master i Weight Master udoskonalono pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności)
Elektromobilność
Na baterie i na wodór (QUANTRON zaczynał od konwersji spalinowych samochodów użytkowych i autobusów na wersje elektryczne zasilane z akumulatorów. W kilka lat stał się producentem z najbogatszym portfolio pojazdów elektrycznych. Produkuje już ciężarówki z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem!)
Wejście smoka? (55 dostarczonych i zakontraktowanych autobusów elektrycznych dla 13 samorządów z 6 województw to bilans trzyletniej działalności Busnex Poland. Okazją do podsumowań była warszawska, krajowa premiera nowego „elektryka” – chińskiego autobusu Yutong U12)
Prawo
Konwencja CMR – niezbędnik przewoźnika (Konwencja CMR reguluje zasady międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Jest dokumentem o znaczeniu międzynarodowym, a jego skrupulatna znajomość jest kluczowa dla każdej firmy wykonującej przewozy trans graniczne)
Ponad normatyw
Maszyna za wywrotką (Najnowszym dodatkiem do serii naczep semi-niskopodwoziowych Nooteboom jest trzyosiowa przyczepa z dyszlem z osiami centralnymi i zawieszeniem pneumatycznym. Przyczepa typu ASDS-33-03(EB) doskonale nadaje się do transportu mniejszych i średnich maszyn)
Gabarytem po Ameryce (Stany Zjednoczone Ameryki Północnej od zawsze słynęły z odmiennych rozwiązań technicznych. Wyrosły one na bazie ogromnych potrzeb i możliwości oraz wolności. Widać to także po środkach transportu do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Czym i dlaczego różnią się one od europejskich?)
Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Zobacz poprzednie wydania
Views: 180