Ciężarówki i Logistyka – lipiec-sierpień 2022
W tym numerze magazynu Ciężarówki i Logistyka sporo miejsca poświęcamy tuningowanym pojazdom ciężarowym. Widniejący na okładce główny bohater numeru, trzyosiowy ciągnik Renault Trucks C 520 do pracy przy transporcie dłużycowego drewna został „od nowości” przygotowany wizualnie w sposób, którego nie powstydziliby się najlepsi specjaliści od tuningu z Finlandii czy Szwecji.
Zamieszczamy też relację z lipcowego zlotu Master Truck, który odbył się po raz 18. Piszemy o pojawieniu się na polskim rynku sieci importera elektrycznych aut dostawczych Maxus. Pokazujemy też nowe drogi – dalekodystansowy, ciężki, elektryczny ciągnik siodłowy Mercedesa i średniej ładowności dostawczaka zasilanego z ogniw paliwowych – Peugeota e-Experta Hydrogen. Jak zwykle, ciekawy kącik znajdą też u nas miłośnicy czerwonych ciężarówek – przedstawiamy mobilne laboratoria pożarnicze zbudowane na podwoziach Scania. Jest też sporo ciekawostek ze świata naczep. Z pewnością jeszcze więcej nowinek dotyczących ciężarówek, naczep i zabudów będzie już niedługo, bo od 20 września zaczną się, po aż czteroletniej przerwie, największe na świecie targi branży transportowej w Hanowerze, a miesiąc później odbędzie się monachijska Bauma.
W nowym wydaniu miesięcznika Ciężarówki i Logistyka:
Prezentacje
Francuski leśnik (Renault Trucks C P6x4 – ciężki, trzyosiowy ciągnik siodłowy o mocy 520 KM, o dopuszczalnej masie całkowitej 26 ton przystosowany do pracy w zestawie ponad normatywnym o DMC wynoszącej 70 ton pracuje przy przewozach dłużycy)
Zbada, ugasi i oczyści… (Strażacy potrzebują nie tylko pojazdów stricte ratowniczych. W ostatnim czasie ich tabor zasiliły mobilne laboratoria i centra dowodzenia. Co ciekawe, niemal wszystkie na podwoziach marki Scania…)
Wydarzenia
Pełnoletni Master Truck… (W tym roku Międzynarodowy Zlot Pojazdów Tuningowanych MASTER TRUCK SHOW 2022 obchodził 18 urodziny. Przybyło tam 1500 pojazdów z 1450 firm i 170.000 zwiedzających!)
Kolejny rozdział wspólnej historii (50 Actrosów L 1845 zasili flotę firmy Kuźnia Trans z Mikołowa, w której pracowały wszystkie kolejne generacje flagowej ciężarówki Mercedes-Benz)
Nowości
Dalekobieżny elektryk (Akumulatorowo-elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach w Hanowerze)
Światowa premiera (Na tegorocznych targach IAA Transportation, które odbędą się od 20 do 25 września w Hanowerze Goldhofer po raz pierwszy zaprezentuje nową przyczepę z zawieszeniem pneumatycznym „TRAILSTAR”)
MAXUS debiutuje w Polsce (Maxus to nowa marka w Polsce, ale dobrze znana w Azji. W 2021 sprzedała w Chinach blisko 6 milionów aut elektrycznych. W Europie działa już na kilku rynkach. Nadszedł czas na przedstawicielstwo nad Wisłą)
Prawo
Polski Ład 2.0 w nowym wydaniu (Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy, ale zmiana przepisów od stycznia skomplikowała go. Rząd jeszcze raz znowelizował ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji zlikwidował niektóre z wcześniej wprowadzonych rozwiązań. Jakie?)
Elektromobilność
Wodorowy e-Expert (Peugeot jest jednym z pierwszych producentów oferujących seryjny furgon z napędem elektrycznym zasilanym z wodorowego ogniwa paliwowego (Hydrogen Fuel Cell))
Naczepy
Naczepa walczy z emisją (Na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Krone zaprezentuje innowacyjne prototypy związane z megatrendami cyfryzacji, automatyzacji, zrównoważonego rozwoju i elektryfikacji)
Ładunek na rolkach (Od 1912 r. holenderski Van Eck jest niezawodnym partnerem branży logistycznej. Jako jedyny produkuje własne systemy rolowane, które wyróżniają jego pojazdy do przewozu ładunków lotniczych)
Chłodnia z ochroną (Jedną z gwiazd stoiska Schmitz Cargobull w Hanowerze będzie, jak zwykle, naczepa chłodnia S.KO COOL. A właściwie jej kolejne wcielenie…)
Specjały z Wieltonu (Wielton wprowadza szereg ulepszeń do cenionej oferty wywrotek, a na szczególną uwagę zasługuje zastosowanie w nich wkładki QuickSilver. Kolejne szyte na miarę rozwiązanie firmy z Wielunia to nowy system dokowania wózków widłowych wewnątrz i na zewnątrz nadwozia)
4×4
W drodze do doskonałości (7 lipca odbyła się światowa premiera nowego Volkswagena Amaroka. Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedał ponad 830.000 sztuk Amaroka pierwszej generacji. Teraz nadchodzi druga)
Ponad normatyw
Nie u nas takie rzeczy… (Co kraj, to obyczaj – mówi stare przysłowie. Jak się okazuje, obowiązuje ono nawet w transporcie ponadnormatywnym)
Zapraszamy do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn