Ciężarówka z lokomotywą na naczepie – o 5 ton za dużo
Transport lokomotywy spalinowej, pomimo że przewoźnik miał zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, ważył za dużo o niemal 5 t. Kontrola zakończyła się zakazem dalszej jazdy.

W punkcie kontrolnym w Namysłowie, inspektorzy z byczyńskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu zatrzymali pojazd ciężarowy, którym przewożona była lokomotywa spalinowa.
Przewoźnik co prawda okazał inspektorom ITD zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, ale dopuszczalna masa całkowita zestawu nie wystarczała do przewozu tak ciężkiego ładunku.

Zespół pojazdów wraz z lokomotywą ważył niemal 45 t, natomiast z analizy dowodów rejestracyjnych pojazdów wynikało, że DMC zestawu to 40 t.
Dodatkowo, z lokomotywy wyciekało paliwo. W związku z tym, na miejsce kontroli został wezwany zastęp Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie. Za stwierdzoną nieprawidłowość kara pieniężna grozi przewoźnikowi. Kierowca został ukarany mandatem karnym.
opr. CYPH
Fot. GITD
- Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlnąW Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
- Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
- Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku
- DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówekDAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]