ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
5 maja na drodze ekspresowej S5, na zachodniej obwodnicy Gniezna, inspektorzy Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej z Poznania zatrzymali do kontroli zestaw, którym polski przedsiębiorca przewoził kruszywo.
W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów masowych sprawę przekazali inspektorom transportu drogowego z Gniezna, którzy poddali pojazd kontroli wagowej. W wyniku przeprowadzonych pomiarów stwierdzono, że rzeczywista masa zestawu była o 4,85 tony większa od dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 40 ton.
Przekroczony był również o 2,85 t nacisk osi naczepy. W trakcie kontroli nadmiar ładunku został rozładowany na podstawiony drugi pojazd. Za przekroczenie parametrów masowych przewoźnika czeka postępowanie administracyjne zagrożone karą 10.000 zł.
Inspektorzy stwierdzili też i inne naruszenia. Na osi napędowej ciągnika siodłowego zostały założone opony o innym rozmiarze niż w dniu wykonania badania okresowego tachografu oraz stwierdzono niebezpieczną usterkę, czyli widoczny i uszkodzony kord jednej z opon. Zatrzymano dowód rejestracyjny naczepy, a w stosunku do przedsiębiorcy wszczęte zostało drugie postępowanie zagrożone karą 3000 zł.
(s), fot. Wielkopolska ITD
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]
Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]