Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
5 maja na drodze ekspresowej S5, na zachodniej obwodnicy Gniezna, inspektorzy Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej z Poznania zatrzymali do kontroli zestaw, którym polski przedsiębiorca przewoził kruszywo.
W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów masowych sprawę przekazali inspektorom transportu drogowego z Gniezna, którzy poddali pojazd kontroli wagowej. W wyniku przeprowadzonych pomiarów stwierdzono, że rzeczywista masa zestawu była o 4,85 tony większa od dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 40 ton.
Przekroczony był również o 2,85 t nacisk osi naczepy. W trakcie kontroli nadmiar ładunku został rozładowany na podstawiony drugi pojazd. Za przekroczenie parametrów masowych przewoźnika czeka postępowanie administracyjne zagrożone karą 10.000 zł.
Inspektorzy stwierdzili też i inne naruszenia. Na osi napędowej ciągnika siodłowego zostały założone opony o innym rozmiarze niż w dniu wykonania badania okresowego tachografu oraz stwierdzono niebezpieczną usterkę, czyli widoczny i uszkodzony kord jednej z opon. Zatrzymano dowód rejestracyjny naczepy, a w stosunku do przedsiębiorcy wszczęte zostało drugie postępowanie zagrożone karą 3000 zł.
(s), fot. Wielkopolska ITD
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]