Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
W planach Castoramy jest regularne wykorzystywanie sześciu takich pojazdów, które stopniowo dopełnią zielony łańcuch wszystkich dostaw, minimalizując emisję CO2.
Produkty importowane przez Castoramę pokonują długą drogę zanim trafią na sklepowe półki. Od roku 2023 część kontenerów z wybranych przez Kingfisher portów pływa w opcji tzw. eco-delivery. Od wielu lat spółka wykorzystuje transport intermodalny, dostarczając ładunki do swoich magazynów w Strykowie i Łodzi pociągiem.
Dzięki temu, w porównaniu do transportu kołowego, może zredukować emisję dwutlenku węgla nawet sześciokrotnie. W 2023 roku, aż 96% kontenerów Castoramy z portów w Gdańsku i Gdyni, dotarło do terminali kolejowych właśnie pociągiem. Teraz modernizuje ostatni odcinek zrównoważonego łańcucha swoich dostaw, testując w 100% elektryczną ciężarówkę.
– Po raz pierwszy w historii, w ramach współpracy z firmami: Maersk, Yusen Logistics i Erontrans, udało nam się w pełni dostarczyć towar, wykorzystując wyłącznie tzw. zielony korytarz oraz niskoemisyjne środki transportu. Nasz kontener dotarł do Gdańska dzięki usłudze Maersk Eco Delivery, a następnie został przetransportowany pociągiem do terminala intermodalnego w Łodzi, skąd dalej, przy użyciu elektrycznego ciągnika siodłowego, trafił do magazynu. Ta inicjatywa nie mogłaby zaistnieć bez zaangażowania i wiary naszego zespołu w zrównoważony transport – mówi Dorota Krężel-Kuźniar, kierownik ds. Logistyki Importu Castorama Polska
Jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce, Castorama konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, stawiając sobie za cel zmaksymalizowanie redukcji śladu węglowego i uzyskanie neutralności emisyjnej do 2040 roku. By to zrobić, optymalizuje procesy operacyjne i logistyczne pod kątem zmniejszania emisji CO2. Firma produkuje i kupuje zieloną energię, która w 100% pochodzi z odnawialnych źródeł, poprawia efektywność energetyczną sklepów i magazynów, czy wdraża zrównoważone rozwiązania w swoich budynkach oraz transporcie kołowym.
Już 61 sklepów i centrala firmy wyposażone zostały w panele fotowoltaiczne. Co więcej, sieć stosuje również systemy BMS i RHINO, automatyzujące procesy zarządzania mediami, gwarantujące oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia.
W 2023 roku spółka zredukowała emisje CO2 o 67% w porównaniu do roku 2016, wyprzedzając postawiony sobie cel. W samym łańcuchu dostaw, dzięki wdrożonym inicjatywom, udało jej się zmniejszyć emisje o kolejne 11% w porównaniu do poprzedniego roku finansowego.
(s), fot. Castorama Polska
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 80