Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » CARSMILE: Laweta na abonament – pierwszy salon dla zawodowców

    CARSMILE: Laweta na abonament – pierwszy salon dla zawodowców

    20 marca, 2021
    Aktualności, Rynek

    Carsmile szykuje rewolucję w samochodach dostawczych. Chce stworzyć pierwszy na świecie salon, w którym kilkoma kliknięciami zamówisz foodtrucka, lawetę, a nawet koniowóz. Po kilku miesiącach od wejścia w struktury międzynarodowej Grupy OLX, polska firma zapowiada uruchomienie nowej platformy, nowej linii biznesowej i nowej marki adresowanej do profesjonalistów. 

    CARSMILE: Laweta na abonament - pierwszy salon dla zawodowców, Truckslog.pl

    – Po trzech latach od rozpoczęcia działalności przez Carsmile jesteśmy w momencie, w którym, nasz nowatorski model biznesowy został pozytywnie zweryfikowany przez rynek, a sprzedaż samochodów przez Internet okazała się sukcesem. Jednocześnie od kilku miesięcy działamy w strukturach międzynarodowej Grupy OLX, która uwierzyła w nasz potencjał. To wymarzony moment, aby zacząć budować nową linię biznesową, nową markę i nową platformę, którą chcemy rozwijać niezależnie od Carsmile – ujawnia Łukasz Domański, prezes Carsmile.

    Projekt bez precedensu

    Nowa platforma będzie nazywać się Carsmile PRO. To skrót od słowa „profesjonaliści”. Celem jest stworzenie serwisu internetowego, który umożliwi skonfigurowanie samochodu dostawczego dopasowanego do specyfiki działalności, jaką prowadzi użytkownik. – Dostawczaki to zupełnie inny rynek niż samochody osobowe, w przypadku których stawiamy w Carsmile na oferowanie gotowych modeli, a nie na indywidualną konfigurację. Samochód dostawczy wymaga zindywidualizowanego podejścia, aby spełniał swoją rolę w konkretnym biznesie. Inny samochód jest potrzebny do przewożenia mrożonek, inny do transportu i załadunku materiałów budowalnych, a jeszcze inny do przyrządzania gorących posiłków – mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, odpowiedzialny za stworzenie i rozwój platformy Carsmile PRO.

    Rewolucja w motoryzacji

    Carsmile, który rozpropagował sprzedaż samochodów przez internet i z sukcesem rozwija koncepcję aut na abonament ma ambicję, aby w kolejnym kroku zrewolucjonizować sposób sprzedaży samochodów dostawczych.  – Chcemy dać użytkownikom możliwość wyboru odpowiednich funkcji pojazdu na naszej nowej platformie, przez smartfona lub na laptopie. To będzie rewolucja w autach dostawczych. Zaoferujemy możliwość zamówienia kilkoma kliknięciami specjalistycznego samochodu. To może być laweta, foodtruck, a nawet koniowóz – zapowiada Knitter.

    W autach dostawczych nie liczy się kolor, rodzaj tapicerki, wzór felg, isofix czy typ reflektorów. Tu kluczowa jest moc silnika, wielkość przestrzeni załadunkowej, rodzaj ogrzewania i chłodzenia czy sposób otwierania drzwi. – To są kompletnie inne parametry, które wymagają innego modelu sprzedaży i konfiguracji na platformie – podkreśla wiceprezes Carsmile.

    Dostawczaki ciągną rynek

    Wybór momentu na uruchomienie nowej linii biznesowej nie jest przypadkowy. Rynek samochodów dostawczych jest rozpędzony. Według danych Samaru, w lutym zarejestrowano w Polsce 5,8 tys. aut dostawczych o masie do 3,5 t, o jedną czwartą więcej niż w styczniu i o jedną czwartą więcej niż przed rokiem. Tu sytuacja jest znacznie lepsza niż w segmencie aut osobowych. – Ogromne zainteresowanie samochodami dostawczymi, które do tej pory oferowaliśmy w ramach naszej podstawowej platformy, utwierdziły nas w przekonaniu, ze warto temu segmentowi poświęcić odrębną linię biznesową, a zatem stworzyć nową markę i dedykowany serwis z innowacyjną technologią tylko dla samochodów dostawczych i specjalistycznych – wyjaśnia Michał Knitter.

    W 2020 roku Carsmile czterokrotnie zwiększył liczbę sprzedanych samochodów dostawczych. Co ciekawe, aż 66% umów miało formę abonamentu, a tylko 34% leasingu.

    Platforma Carsmile działa od czerwca 2018 roku. Od tego czasu sprzedała łącznie 3600 nowych samochodów, z czego rekordową liczbę prawie 2000 umów zawarła w pandemicznym roku 2020, w którym rynek nowych aut w Polsce skurczył się o niemal jedną czwartą. Firma oferuje długoterminowy wynajem (abonamenty) oraz leasing. Jej klientami są małe firmy oraz osoby prywatne. Na platformie widocznych jest ok. 1200 nowych samochodów większości marek motoryzacyjnych.

    (s)
    Fot. Carsmile

    Tagi : foodtruck, laweta, wynajem
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone