GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Możliwości autobusu Yutong U12 jako pierwsze w Polsce sprawdzą stołeczne, Miejskie Zakłady Autobusowe podczas długodystansowych testów. – Warszawa nie tylko jest polskim liderem w zakresie inwestycji w zeroemisyjny transport, ale plasuje się także w ścisłej czołówce europejskich stolic pod względem rozwoju elektromobilności. Jeżeli dodamy do tego rozbudowany system komunikacji miejskiej, otrzymamy ambitne wyzwanie, które chętnie podjęliśmy. Yutong U12 zagości na warszawskich ulicach przez najbliższy rok, co pozwoli potwierdzić jego wysokie parametry eksploatacyjne w różnorodnych warunkach – mówi Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie przeprowadzą długodystansowe testy Yutonga U12, które potrwają 12 miesięcy. Wszystko po to, aby sprawdzić elektryczny autobus w różnych warunkach pogodowych i temperaturach. Nowy „elektryk” wyjedzie na linie 106 oraz 178. Drogowy debiut modelu U12 zbiegł się z objęciem przez markę Yutong pozycji lidera europejskiego rynku autobusów elektrycznych.
Raport Chatrou CME Solutions wskazuje, iż awansowała ona na pierwsze miejsce z 479 zarejestrowanymi w 2022 r. „elektrykami”, co dało jej 11,5% udziału w rynku. – Miejskie Zakłady Autobusowe od lat realizują politykę czystego, ekologicznego transportu. Jesteśmy jednym z europejskich liderów zielonej komunikacji miejskiej posiadając 160 autobusów elektrycznych. Planujemy kolejne zakupy taboru zeroemisyjnego, dlatego testujemy autobusy elektryczne różnych firm, w tym pojazd marki Yutong – komentuje Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.
Zeroemisyjny autobus Yutong U12 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu osiąga dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Nowy „elektryk” ma również najnowsze rozwizania techniczne zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Tak zaawansowane rozwiązania znacznie wykraczają ponad rynkowe standardy wyposażenia elektrycznych autobusów.
O komfort i wygodę pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie i siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Konstrukcja autobusu jest niskopodłogowa, odpowiadając na potrzeby osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Yutong U12 jest przyjazny także dla kierowcy, zapewniając mu panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę – również zdalną – kluczowych danych i parametrów.
Busnex Poland wprowadza na polski rynek kolejny model marki Yutong, posiadającej 15-procentowy udział w światowym rynku. Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 1,12 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.
(s), fot. Dominik Kalamus
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]