Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Bridgestone prezentuje najnowszą generację opon długodystansowych z gamy Ecopia. Opony te wspierają floty poprzez najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową i zwiększoną żywotność. Ta najnowsza generacja opon powstała w oparciu o technologię ENLITEN, która zapewnia większą trwałość i redukcję oporu toczenia.
Dostępna od stycznia 2024 roku, nowa gama opon Bridgestone Ecopia ENLITEN oferuje aż o 40 procent zwiększoną żywotność dla opon na osi kierującej oraz do 6 procent dla opon na osi napędowej.
Ponad połowa transportu w Europie odbywa się drogami, przy czym prawie 40 procent tego to przewozy międzynarodowe. W związku z tym zapotrzebowanie na transport długodystansowy jest wysokie. Jednakże branża musi dostosować się do wymogów ekonomicznych, zwracając uwagę na efektywność kosztową, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji CO2 oraz wdrażać nowe i innowacyjne rozwiązania zintegrowane.
W odpowiedzi na potrzeby flot poszukujących optymalnych rozwiązań, Bridgestone wprowadza nową gamę opon długodystansowych Ecopia ENLITEN, która zapewnia najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową.
Premiera ta oznacza pierwsze zastosowanie technologii ENLITEN w oponie ciężarowej Bridgestone. ENLITEN to połączenie zaawansowanych technologii zapewniających maksymalne bezpieczeństwo, doskonałe osiągi opon, poprawione wskaźniki zrównoważonego rozwoju i obniżone koszty eksploatacyjne, przy jednoczesnym dostosowaniu opon do pojazdów elektrycznych i przyszłych technologii.
Pakiet technologiczny Ecopia ENLITEN zawiera nowe technologie i innowacje od Bridgestone. Te obejmują wzory bieżnika zmniejszające utratę energii oraz wysokowydajne mieszanki dla najniższych w klasie oporów toczenia, a także nową konstrukcję spiralnego opasania w niskoprofilowych oponach Ecopia Steer ENLITEN, która zwiększa siłę skrętu i optymalizuje rozkład nacisku, poprawiając tym samym żywotność bieżnika. W efekcie gama Bridgestone Ecopia ENLITEN oferuje osiągi, które jednocześnie obniżają koszty operacyjne i emisję CO2.
Opony uzyskały klasę A na etykiecie UE pod względem oporu toczenia, co oznacza 12-procentową redukcję dla opon napędowych i 8-procentową redukcję dla opon kierujących w porównaniu z poprzednią generacją. Żywotność bieżnika opon Ecopia ENLITEN również uległa znacznej poprawie, co przekłada się na 40-procentowy wzrost przebiegu na osi kierującej – oraz 6 procentowy wzrost na osi napędowej.
Opony uzyskały klasę B na etykiecie UE pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz oznaczenie 3PMSF, co oznacza, że gama Ecopia ENLITEN jest dostosowana do całorocznego transportu długodystansowego. Oprócz obniżenia kosztów eksploatacyjnych, opona posiada wytrzymałą konstrukcję karkasu, co zwiększa jej potencjał do wielokrotnego bieżnikowania i przedłuża żywotność opony. Zaprojektowana z myślą o przyszłej mobilności, nowa gama Ecopia jest również wyposażona w technologię RFID i przygotowana do montażu czujników.
Nowe opony Bridgestone Ecopia Steer ENLITEN i Ecopia Drive ENLITEN będą dostępne od stycznia 2024 roku w rozmiarze 315/70 R22.5, z czterema dodatkowymi rozmiarami wprowadzanymi w ciągu 2024 roku i jednym dodatkowym rozmiarem w 2025 roku. Gamę uzupełni Ecopia Trailer ENLITEN pod koniec 2024 roku.
Opony będą również dostępne w ramach Bridgestone Fleetcare – spersonalizowanego pakietu rozwiązań obejmującego produkty, dane, i usługi dla zarządzania flotą, pomagając klientom flotowym jeszcze bardziej zmniejszyć całkowite koszty operacyjne. – Konsekwencją wzrostu cen paliwa było też zwiększenie kosztów operacyjnych flot. Nowa gama Ecopia ENLITEN powstała z myślą o pomocy naszym klientom flotowym w sprostaniu temu wyzwaniu, oferując najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową i zwiększony przebieg. Skupiliśmy się nie tylko na obniżaniu kosztów – nowa gama Ecopia została również opracowana tak, aby wspierać floty na drodze do zrównoważonego rozwoju. Korzystając z nowych opon Ecopia, przeciętna europejska flota długodystansowa mogłaby dodatkowo zmniejszyć emisję CO2 o 192 tony rocznie. Wprowadzamy to, co uważamy za najlepszy wybór w segmencie premium dla transportu długodystansowego – mówi Waqqas Ahmad, Commercial Sales Director w Bridgestone EMIA.
(s), fot. Bridgestone
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 60