Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » BPW: UE wymaga naczep przyjaznych dla klimatu od 2024 r. spełniających wymagania VECTO

    BPW: UE wymaga naczep przyjaznych dla klimatu od 2024 r. spełniających wymagania VECTO

    30 listopada, 2022
    Aktualności, Naczepy, Serwis

    Istotny wpływ na ekonomikę eksploatacji floty i przyjazny dla klimatu transport ma naczepa. UE również to zauważyła i od 2024 będzie certyfikować naczepy zgodnie z ich emisjami CO2. Produkty BPW spełniają już dzisiaj wymagania unijnego narzędzia symulacyjnego VECTO, które ułatwia porównywanie naczep i nagradza technologie przyjazne dla klimatu premią za emisję CO2.

    BPW: UE wymaga naczep przyjaznych dla klimatu od 2024 r. spełniających wymagania VECTO

    Chociaż Unia wyznaczyła ambitne cele w zakresie ochrony klimatu, nie są one w pełni realizowane. Rośnie transport drogowy towarów, a to oznacza, że emisje CO2 z pojazdów transportowych również rosną. Dlatego oprócz pojazdów ciągnących UE ustali również progi emisyjne dla przyczep i naczep. Powinno to zmniejszyć emisję CO2 o 15 proc. w 2025 roku i o 30 proc. do 2030 r. w stosunku do referencyjnych lat 2019/2020.

    Producenci naczep, którzy nie będą przestrzegać norm mogą spodziewać się kar. Certyfikowane będą naczepy od 1 do 3 osi, a także przyczepy centralnosiowe i z obrotnicami. Obejmuje to wszystkie pojazdy skrzyniowe, furgony, a także z nadwoziem kurtynowym. Emisje CO2 naczep są
    określone za pomocą oprogramowania opracowanego specjalnie do tego celu – to „Program symulacyjny VECTO (Narzędzie do obliczania zużycia energii przez pojazd) dla naczep i przyczep”. Oblicza różne obciążenia użytkowe i wymiary, ale także bierze pod uwagę na różne czynniki bonusowe, za rozwiązania skutkujące zmniejszonym zużyciem paliwa (premia do 4,5 procent), np. zastosowanie podnoszenia i kierowania osiami i w zależności od cyklu jazdy. Zastosowanie lekkich materiałów w konstrukcji również nagradzane.

    Grupa BPW spełnia cele UE w zakresie ochrony klimatu dla przyczep i naczep: producent osi i różnego rodzaju osprzętu do pojazdów od lat demonstruje oszczędności CO2 i paliwa dzięki rozwiązaniom naczep, wraz ze szczegółowymi danymi dotyczącymi zmniejszonego zużycia opon i innych systemów korzyści istotnych z punktu widzenia ekonomiki transportu.

    BPW jest członkiem komitetów VECTO, w których rozważane są kolejne z rozwiązań ograniczających zużycie paliwa i emisję szkodliwych związków do środowiska. Należą do nich m.in. regeneracyjne osie hamujące, które wytwarzają energię elektryczną podczas jazdy.

    – Jest jeszcze kilka pytań bez odpowiedzi przed ostatecznym projektem certyfikacji. Zasadniczo zmierzamy we właściwym kierunku. Rozporządzenie jest wielką korzyścią dla innowacyjnych producentów pojazdów i ich systemów. Zapewnia większą przejrzystość i porównywalność tam, gdzie wcześniej cena sprzedaży była głównym faktorem. Nowa certyfikacja naczep będzie korzystna i dla naszego środowiska i dla operatorów pojazdów – mówi Bernd Rhein, Application Engineering Manager w BPW.

    (s)
    Fot. BPW

    Tagi : BPW, VECTO
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone