Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » BPW – osie specjalne do transportu drewna. Trwałość, niezawodność i wsparcie w najtrudniejszych warunkach

    BPW – osie specjalne do transportu drewna. Trwałość, niezawodność i wsparcie w najtrudniejszych warunkach

    25 października, 2025
    Aktualności, Naczepy, Serwis

    Transport drewna należy do najbardziej wymagających segmentów branży transportowej. Nierówne drogi leśne, błoto, wilgoć, duże przeciążenia i dynamiczne obciążenia stawiają wyjątkowe wyzwania zarówno osiom, jak i całym systemom jezdnym. Zwykłe rozwiązania drogowe nie zdają tutaj egzaminu – potrzebne są konstrukcje dedykowane do pracy w terenie.

    BPW – osie specjalne do transportu drewna. Trwałość, niezawodność i wsparcie w najtrudniejszych warunkach

    Firma BPW od wielu lat rozwija osie specjalne do transportu drewna, oferując szeroki wybór konfiguracji, które sprawdzają się zarówno w przewozie drewna krótkiego, jak i dłużycy.

    Osie BPW – odporne na przeciążenia i błoto

    Osie specjalne BPW przeznaczone do transportu drewna oferują:

    • nośność w zakresie od 9 do 12 ton,
    • możliwość pracy w warunkach dużego przeciążenia – konstrukcja jest przewymiarowana tak, by znosić dynamiczne obciążenia przy dojazdach drogami leśnymi,
    • piasty ECO Plus z łożyskami stożkowymi, zaprojektowane tak, by minimalizować wymagania serwisowe,
    • dostępność w wersjach z hamulcami tarczowymi lub bębnowymi – wybór zależy od rodzaju trasy i preferencji użytkowników.
    Nierówne drogi leśne, błoto, wilgoć, duże przeciążenia i dynamiczne obciążenia stawiają wyjątkowe wyzwania zarówno osiom, jak i całym systemom jezdnym. Zwykłe rozwiązania drogowe nie zdają tutaj egzaminu.
    Nierówne drogi leśne, błoto, wilgoć, duże przeciążenia i dynamiczne obciążenia stawiają wyjątkowe wyzwania zarówno osiom, jak i całym systemom jezdnym. Zwykłe rozwiązania drogowe nie zdają tutaj egzaminu.

    Zawieszenie dopasowane do terenu

    BPW oferuje dwie główne konfiguracje zawieszeń do osi leśnych:

    • zawieszenie pneumatyczne – zapewniające komfort i stabilność. Teraz również z resorem dwupiórowym do pracy w szczególnie trudnych warunkach terenowych,
    • zawieszenie mechaniczne na resorach – obecnie rzadziej stosowane, ale mające nadal swoich zwolenników.

    Komponenty, które wydłużają życie naczepy

    Transport drewna to nie tylko osie – to również ochrona i wyposażenie. Dlatego BPW w swojej ofercie do zabudów leśnych uwzględnia:

    • błotniki HBN Teknik (ISTOFLEX / GREENFLEX) – elastyczne i odporne na uderzenia kamieni czy konarów,
    • oświetlenie ERMAX LED – trwałe, odporne na zalanie i wibracje, bezobsługowe przez lata pracy,
    • systemy okuć HESTAL – zamki, uchwyty i napinacze odporne na korozję,
    • telematykę IDEM Telematics – monitoring pozycji, stanu technicznego naczepy i parametrów pracy w czasie rzeczywistym.
    BPW od lat rozwija osie specjalne do transportu drewna, oferując szeroki wybór konfiguracji, które sprawdzają się zarówno w przewozie drewna krótkiego, jak i dłużycy.
    BPW od lat rozwija osie specjalne do transportu drewna, oferując szeroki wybór konfiguracji, które sprawdzają się zarówno w przewozie drewna krótkiego, jak i dłużycy.

    Serwis i wsparcie

    Praca w lesie oznacza, że awaria to nie tylko koszt naprawy, ale często przestój całego łańcucha transportowego. Dlatego przewoźnicy coraz częściej patrzą nie tylko na cenę zakupu osi, ale także na:

    • dostępność serwisu i części zamiennych,
    • łatwość obsługi technicznej,
    • przewidywalność kosztów utrzymania (TCO – Total Cost of Ownership).

    BPW oferuje ogólnoświatową sieć serwisową, a w Polsce – szeroką dostępność części i wsparcia technicznego.

    Transport drewna to obszar, w którym sprzęt musi wytrzymać znacznie więcej niż w transporcie drogowym. Osie specjalne BPW są projektowane właśnie z myślą o takich warunkach – odporne na przeciążenia, trwałe, wsparte szeroką ofertą komponentów i serwisu.

    Dzięki temu BPW jest partnerem, na którego przewoźnicy drewna mogą liczyć – zarówno przy inwestycji w nowe naczepy, jak i w codziennej eksploatacji.

    (rk), fot. BPW

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : BPW, osie specjalne do transportu drewna, transport drewna
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.