Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » BPW iC Plus – lepszy niż TPMS

    BPW iC Plus – lepszy niż TPMS

    25 listopada, 2024
    Aktualności, Eksploatacja, Naczepy, Opony, Serwis

    Doświadczenie pokazuje, że nowe regulacje w branży transportowej często oznaczają większą biurokrację i zwiększone koszty. BPW odwraca teraz sytuację, wykorzystując nowe rozporządzenie UN ECE R 141, aby zapewnić operatorom pojazdów znacznie większy zysk i wydajność. Sekret tkwi w inteligentnej generacji podwozia iC Plus. Jego telematyka monitoruje lub nawet zarządza ciśnieniem powietrza w oponach, a także wykrywa obciążenie osi i kontroluje skuteczność hamulców naczepy.

    BPW iC Plus – lepszy niż TPMS

    Komisja Europejska liczy, że wyposażenie ciężkich pojazdów w TPMS zwiększy bezpieczeństwo na drogach i zmniejszy koszty przewoźników. Jazda na kołach ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza wiąże się z szybszym zużyciem bieżnika i większym zużyciem paliwa. Utrzymanie prawidłowego ciśnienia opon zmniejszy o 4 – 20% liczbę wypadków spowodowanych przez nadmierną prędkość (temperatura powietrza wzrasta wraz z prędkością toczenia opony) i wystrzały opon – donosi Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Wyrobów Gumowych ETRMA. A według tej organizacji europejskie ciężarówki przejeżdżają aż 40-65% tras ze zbyt niskim ciśnieniem. Dodatkowe 10% pokonywane jest na poważnie niedopompowanych oponach.

    Rozporządzenie UN ECE R 141 obowiązuje od lipca 2024 r. Określa ono systemy monitorowania ciśnienia w oponach lub systemy kontroli ciśnienia w oponach dla wszystkich nowo rejestrowanych naczep. Jako wiodący specjalista w dziedzinie układów jezdnych BPW oferuje operatorom pojazdów szeroką gamę rozwiązań zgodnych z prawem – od prostych po inteligentne. Dzięki praktycznemu podejściu do cyfryzacji BPW zasadniczo zmieniło sposób projektowania układów jezdnych naczep i ich eksploatacji. W nowej generacji podwoziach (osiach) iC Plus operatorzy flot optymalnie wykorzystują potencjał, jaki daje nowe rozporządzenie. To podwozie jest bowiem standardowo wyposażone w czujniki zużycia okładzin i skrzynkę telematyczną, która nie tylko zgłasza do kabiny kierowcy odchylenia od wymaganego ciśnienia w oponach, ale także wysyła tę informację do menedżera floty w czasie rzeczywistym.

    – BPW iC Plus jest systemem bardziej komplementarnym od standardowego TPMS, który kontroluje tylko ciśnienie powietrza w oponach – mówi Łukasz Łatkowski, doradca techniczny BPW Polska. – Nasz system sprawdza też np. temperaturę powietrza w oponach i na podstawie jej zmian ostrzega, gdy z oponą dzieje się coś niedobrego. To wpisuje się w nowy trend systemów monitorujących, których filozofię można najprościej określić hasłem „im mniej czasu w serwisie, tym więcej na drodze”. A o to przecież chodzi w transporcie.

    Skok wydajności

    Możliwość pomiaru i kontroli ciśnienia w oponach to tylko jedna z wielu redukujących koszty funkcji nowej generacji podwozia iC Plus firmy BPW. Wykrywanie w czasie rzeczywistym nacisku na oś i analiza wykorzystania pojazdu zapewnia operatorom pojazdów prawdziwy skok wydajności. Podobnie jak w przypadku kontroli ciśnienia w oponach, korzyści związane z bezpieczeństwem i wydajnością wynikające z wykrywania obciążenia osi idą w parze – ryzyko przeciążenia jest zmniejszone, co eliminuje również wszelkie obawy związane z kontrolami wykonywanymi przez inspekcje transportowe. Co więcej, iC Plus umożliwia analizę stanu klocków hamulcowych i osiąganych przebiegów oraz zarządzanie obsługą serwisową. Operatorzy flot mogą więc wykorzystać nowe rozporządzenie w sprawie monitorowania ciśnienia w oponach jako szansę na obniżenie kosztów, zwiększenie bezpieczeństwa, a jednocześnie usprawnienie zarządzania pojazdami. Dzięki nowej generacji podwozia iC Plus firma BPW oferuje również zgodny z prawem, nieskomplikowany i zindywidualizowany sposób na połączenie pojazdów i sieci transportowych.

    BPW oferuje producentom pojazdów system AirSave, który potrafi sam dopompować powietrze w oponach w czasie jazdy.
    BPW oferuje producentom pojazdów system AirSave, który potrafi sam dopompować powietrze w oponach w czasie jazdy.

    Motto firmy BPW – „Myślimy o transporcie” – dzięki osiom iC Plus nabiera nowego, nieoczekiwanego znaczenia. Inteligentna naczepa przyszłości potrafi ocenić stan całego podwozia i jego komponentów, przewiduje ich zużycie i planuje konserwację w optymalnym momencie. Dzięki temu w przyszłości nie będzie już trzeba pilnować ustalonych terminów konserwacji ani przebiegu pojazdu – jedynymi decydującymi czynnikami w utrzymaniu w bezawaryjnej sprawności układu jezdnego naczepy, będą czujniki i inteligentne algorytmy. Zarządzanie serwisowaniem naczepy stanie się prostsze i wydajniejsze niż kiedykolwiek. Ta innowacja była testowana we współpracy z producentami pojazdów.

    Kontroluje i może dopompować

    W najprostszej konfiguracji skrzynka telematyczna może wywołać sygnał ostrzegawczy w kabinie kierowcy i wysłać wiadomość e-mail do centrum zarządzania flotą. Bardziej motywujące do działania zarówno kierowcę, jak i dyspozytora, jest połączenie sieciowe z wiodącym na rynku systemem telematyki transportu cargofleet3 firmy idem telematics (część koncernu BPW): system wyświetla wartości ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym na smartfonie kierowcy i na ekranie menedżera floty.

    Warto tu przypomnieć, że TPMS jest tylko systemem informacyjnym – powiadomi o problemie z ciśnieniem w oponie, ale by go zlikwidować, konieczna jest ingerencja człowieka – kierowcy lub serwisanta, czyli dopompowanie koła lub jego naprawa.

    – BPW oferuje producentom pojazdów system daleko wyprzedzający unijne normy i gwarantujący właścicielom pojazdów, że w ich kołach zawsze będzie prawidłowe ciśnienie powietrza. Ten system nazywa się AirSave – dodaje Łukasz Łatkowski z BPW Polska. – Jest to nasz system kontroli ciśnienia w oponach, który oprócz funkcji informacyjnych utrzymuje ciśnienie powietrza w oponach przez ich dopompowywanie. Potrzebne do tego powietrze pobiera z układu pneumatycznego naczepy, z którym jest połączony.

    Oszczędności na paliwie i zużyciu opon dzięki AirSave są tak duże, że inwestycja zwraca się w czasie krótszym niż rok. Pojazd trzyosiowy może zaoszczędzić średnio około 700 euro rocznie i 655 kilogramów CO2. Operatorzy pojazdów mogą w ciągu kilku sekund obliczyć własne oszczędności w euro. Kalkulator amortyzacji online firmy BPW uwzględnia indywidualne czynniki, takie jak typ pojazdu, przebieg, liczba opon i wiele innych. W obliczeniach nie uwzględniono wzrostu bezpieczeństwa jazdy i ładunku, a przecież wiadomo, że przebicie opony może mieć poważne konsekwencje i spowodować straty dużo wyższe, niż koszt zakupu systemów BPW.

    Pod nazwą iCPlus zawarty jest zestaw produktów Grupy BPW: osie z czujnikami zużycia okładzin (klocków lub szczęk hamulcowych) + centralka telematyki podłączona do modulatora EBS naczepy + Portal telematyczny cagrofleet3. Nie jest to TPMS. Funkcje telematyki pozwalają ponadto na monitorowanie w czasie rzeczywistym obciążęnia osi, skuteczności działania hamulców itp. Dodatkowa funkcja w postaci kalendarza obsługi pozwala zarządzać flotą i daje możliwość wglądu w historię pojazdu.

    Kluczowe innowacje

    Aby umożliwić zarządzanie pojazdami wspieranymi przez sztuczną inteligencję, programiści BPW ściśle współpracowali z kolegami ze spółki zależnej idem telematics, lidera europejskiego rynku telematycznych systemów otwartych. Telematyka ocenia dane eksploatacyjne dotyczące działania hamulców, zużycia klocków hamulcowych, nacisku na oś i ciśnienia w oponach na opartej na chmurze platformie cargofleet 3, a następnie porównuje te dane z zalecanymi okresami konserwacji elementów układu jezdnego BPW.
    System podpowiada optymalny czas, miejsce i wykwalifikowanych partnerów serwisowych BPW i rejestruje wszystkie prace wykonane w pojeździe w cyfrowych plikach. W następnym kroku menedżerowie flot są w stanie zorganizować obsługę serwisową na trasie, na której aktualnie znajduje się naczepa za pomocą jednego kliknięcia w portalu cargofleet3 – system rezerwuje termin w wybranym warsztacie partnera i przesyła tam listę potrzebnych części zamiennych. Warsztaty również na tym zyskują unikając zamawiania niepotrzebnych materiałów, długich terminów dostaw lub konieczności posiadania miejsca do magazynowania wielu części zamiennych.

    AI zamiast czujników

    Sztuczna inteligencja sprawia, że układy jezdne iC Plus są bardziej inteligentne zamiast bardziej skomplikowanych. Główną zaletą sztucznej inteligencji jest zdolność rozpoznawania wzorców z ilości danych, którymi nie jest w stanie zarządzać człowiek i wyciągania wniosków z tych danych. Inżynierowie BPW wykorzystują tę cechę, aby zyskać w przyszłości jeszcze więcej informacji z układu jezdnego, bez konieczności wykonywania skomplikowanych kontroli. Programiści wykorzystali dane z około 1000 pojazdów, które są w użyciu na całym świecie i zostały wyposażone w „czarną skrzynkę” zbierającą dane. Wynikiem tych działań jest to, że układ jezdny staje się bardziej inteligentny, ale pozostaje wytrzymały i łatwy w utrzymaniu, z czego zawsze znane były produkty i rozwiązania BPW.

    Więcej informacji: www.bpw.pl

    (R), fot. BPW

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    • Zakaz ruchu ciężarówek 1 listopada i 11 listopada 2024

      Zakaz ruchu ciężarówek Święto Niepodległości (11 listopada 2025)

      Przypominamy, że zakaz ruchu samochodów ciężarowych będzie obowiązywał w dniu 11 listopada 2025 roku. Drugi listopadowy […]

      Czytaj więcej… Zakaz ruchu ciężarówek Święto Niepodległości (11 listopada 2025)Kontynuuj

    Tagi : BPW, monitorowanie ciśnienia
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.