Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Historia rodzinnej firmy transportowej Smuszkiewiczów zaczęła się ponad 40 lat temu. Motoryzacyjna pasja Piotra skłoniła go do tego, by zajmować się samochodami na większą skalę. Do warsztatu, w którym na początku gościły jedynie wywrotki i niewielkie samochody ciężarowe, często zabierał córkę Hanię. Jej chęć pomocy i zamiłowanie do pracy przy autach cieszyła ojca, dlatego po latach, w 1997 roku, prowadzenie firmy przekazał w ręce jej i jej męża, Sławka. Choć rozwijanie biznesu początkowo wiązało się z wieloma wyrzeczeniami, udało się im zarazić pasją do samochodów ciężarowych swoje dzieci.
OTOMOTO w kampanii „Prawdziwe Historie” oddaje głos sprzedającym, którzy opowiadają o swoich autach oraz wiążących się z nimi wyjątkowymi wspomnieniami i emocjami. We wszystkich odsłonach wystąpili prawdziwi autorzy ogłoszeń, wystawiający pokazane w spotach samochody na OTOMOTO. Finalnie, każdy z nich sprzedał swój pojazd za kwotę znacznie przekraczającą cenę wywoławczą.
Cykl spotów zaczął się od niewielkiej, social mediowej kampanii z Wartburgiem, która stała się świątecznym wiralem. Wideo zostało wyświetlone ponad 13 milionów razy na Facebooku oraz prawie 3 miliony razy na YouTube. Dodatkowo kampania zdobyła 14.400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku i Instagramie. Co najważniejsze, spot spotkał się z ciepłym przyjęciem widzów oraz został doceniony przez branżę marketingową. Otrzymał nagrody w prestiżowych konkursach, m.in. Złote Spinacze, Kreatura czy Golden Arrows. Kolejne odsłony kampanii były poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Maluchowi, Toyocie 4-Runner, DeLoreanowi i kultowemu Cadillacowi Eldorado.
OTOMOTO wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z zakupem auta osobowego. Jednak ta popularna platforma to również poważny kanał sprzedaży samochodów ciężarowych. Serwis odwiedza miesięcznie średnio ponad 6 mln użytkowników poszukujących zarówno aut osobowych, ciężarowych czy części. Kategoria heavy machinery dynamicznie rośnie: w okresie styczeń – wrzesień 2023 zanotowano 41% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w roku 2022 w kategorii pojazdów nowych i 13% wzrostu wśród używanych. Profesjonalni sprzedawcy samochodów ciężarowych coraz chętniej przenoszą sprzedaż do online.
– Rynek motoryzacyjny jest bardzo dynamiczny i wrażliwy na globalne uwarunkowania makroekonomiczne czy sytuację geopolityczną. Ale jego profesjonalni uczestnicy, często działający w branży jeszcze od czasów, gdy samochody sprzedawało się na giełdach samochodowych, potrafią szybko zdiagnozować aktualne trendy na rynku, potrzeby klientów i dobrze odnajdują się w nowych okolicznościach. Sprzedawcy rozumieją, że dziś proces zakupu samochodu zaczyna się w internecie i duża część ścieżki zakupowej w nim pozostaje. Sposób prezentacji oferty i możliwość dotarcia do target grupy niezależnie od lokalizacji w sieci jest więc kluczowym elementem w rozwoju ich biznesu – mówi Tomasz Sułkowski, Head of Sales, OTOMOTO
OTOMOTO wspiera swoich partnerów biznesowych wielokanałowo. Od początku działalności celem platformy jest łączenie kupujących i sprzedających. Szereg narzędzi, które oferuje swoim partnerom biznesowym, służy właśnie temu, by efektywnie wspierać ich relacje z klientami i pozwalać skutecznie rozwijać strategie sprzedaży pojazdów różnych kategorii oraz części. Oprócz działań podnoszących widoczność ogłoszeń na platformie, serwis oferuje możliwości prezentacji całej oferty oraz zespołu na Stronie Dealera Pro. To z pewnością wzmacnia atrakcyjność i wiarygodność w oczach zainteresowanych zakupem i buduje zaufanie. Innym, mniej standardowym działaniem wspierającym dealerów, są akcje marketingowe takie, jak oddanie im głosu w najnowszej kampanii „Prawdziwe Historie”. Storytelling jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie uwagi i budowanie emocjonalnej więzi z odbiorcą.
– Analizując dane z platformy, dzielimy się z naszymi partnerami wiedzą o zachowaniach potencjalnych kupujących, pomagając im w ten sposób jeszcze lepiej dopasować ofertę do zainteresowanych zakupem użytkowników OTOMOTO. Ponadto udostępniamy klientom opcję przeglądania najnowszych ogłoszeń publikowanych na platformie, by dać im możliwość stałej rozbudowy bazy pojazdów. I co najważniejsze, zapewniamy im kanał sprzedaży, który miesięcznie odwiedza średnio ponad 6 milionów użytkowników! – dodaje Tomasz Sułkowski Head of Sales, OTOMOTO.
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]