Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    11 kwietnia, 2025
    Aktualności, Galeria, Polecane, Prezentacje, Samochody ciężarowe

    34. edycja międzynarodowych targów Bauma odbywa się w Monachium od 7 do 13 kwietnia. Odbywające się co trzy lata targi Bauma to jedno z największych wydarzeń tego typu na świecie. Czeski producent pojazdów Tatra Trucks wystawia się na tych targach od wielu lat, ponieważ sektory budowlany i górniczy są kluczowymi rynkami zbytu dla jego produktów.

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    W tym roku Tatra Trucks prezentuje dwa pojazdy z linii modelowej Tatra Phoenix. Linia modelowa Phoenix od dawna jest filarem produkcyjnym firmy w branży budowlanej i górniczej. Pojazdy na wystawie są wyposażone w konfiguracje podwozia 8×8 najnowszej, trzeciej generacji serii Phoenix.

    Po raz pierwszy zostaną zaprezentowane z nowo zaprojektowaną przednią osłoną chłodnicy, zoptymalizowaną pod kątem bardziej wydajnego chłodzenia silników Paccar MX-13. Nowa osłona chłodnicy została zaprojektowana przez Lukáša Tanečka, który stworzył również projekt trzeciej generacji Tatra Force, za co w zeszłym roku otrzymał nagrodę Red Dot Award. Nowa osłona chłodnicy Phoenix zawiera ujednolicone elementy wzornictwa wspólne z linią modelową Tatra Force.

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 


    Wystawiona tylnozsypowa wywrotka Tatra Phoenix 8×8 jest przeznaczona do pracy zarówno w trudnym terenie, jak i na normalnych drogach. Jej maksymalna masa całkowita może sięgać do 50 ton, a ładowność wynosi prawie 30 ton. Wywrotka, wyprodukowana przez partnerską firmę VS-Mont, ma pojemność 20 m³. Pojazd jest napędzany silnikiem Paccar MX-13 o mocy 390 kW, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Allison 4500PR z retarderem i reduktorem Tatra. Przednie niezależnie zawieszone osie skrętne mogą unieść do 10 ton, a tylne nieskrętne osie z niezależnym zawieszeniem mogą unieść do 16 ton każda, wszystkie wyposażone w układ zawieszenia pneumatycznego.

    Pojazd jest wyposażony w krótką kabinę dzienną, która ma niezależne ogrzewanie wodne, klimatyzację, system informacyjno-rozrywkowy z wyświetlaczem, oświetlenie wnętrza LED, lodówkę i elektrycznie sterowany szyberdach. Ciężarówka jest również wyposażona w reflektory LED, światła ostrzegawcze i okno widokowe na krawężnik w drzwiach pasażera, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność i zwiększa bezpieczeństwo.

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 

    Bauma 2025: Tatra Phoenix najnowszej konstrukcji. Ale wciąż na ramie rurowej! 


    Drugim prezentowanym pojazdem jest wywrotka trójstronna Tatra Phoenix 8×8, która nadaje się również do pracy w trudnych warunkach budowlanych lub górniczych, a także na utwardzonych drogach. Jest napędzana silnikiem Paccar MX-13 o mocy 355 kW. Przekładnia to 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów ZF Traxon ze zintegrowanym retarderem, sprzężona ze skrzynią redukcyjną Tatra.

    Wszystkie osie mają zawieszenie pneumatyczne. Skrętne osie przednie mają nośność 10 ton każda, podczas gdy osie tylne mają nośność 11,5 tony każda. Całkowita masa brutto pojazdu może osiągnąć 41 ton, przy ładowności ponad 26 ton, a skrzynia wywrotki VS-Mont ma pojemność 14,6 m³.

    Ta wywrotka trójstronna jest również wyposażona w kabinę Phoenix, która jest dostępna w nowej, rozszerzonej wersji sypialnej. Wyposażenie kabiny obejmuje wydajny system informacyjno-rozrywkowy z ośmioma głośnikami, w tym subwooferem, oraz elektroniczny system Digital Vision zapewniający 360-stopniowy przegląd sytuacji za pomocą kamer i czujników – w tym tych zastępujących tradycyjne lusterka boczne.

    (s), fot. Sławomir Rummel, Tatra Trucks

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : Bauma, ciężarówki budowlane, targi, Tatra
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.