Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Bauma 2025: Solidny, mocny, również w pełni elektryczny – nowy Mercedes-Benz eArocs 400

    Bauma 2025: Solidny, mocny, również w pełni elektryczny – nowy Mercedes-Benz eArocs 400

    9 kwietnia, 2025
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Solidny, mocny i wydajny nawet w wymagających warunkach eksploatacji, zarówno w terenie, jak i na drodze: Dzięki tym właściwościom Mercedes-Benz Arocs od lat jest jednym z najważniejszych graczy w transporcie budowlanym. Teraz jest jeszcze jeden atrybut, ponieważ nowy eArocs 400 to pierwszy elektryczny wariant sprawdzonego pojazdu roboczego Mercedes-Benz Trucks. Na tegorocznych targach BAUMA w Monachium odbywa się światowa premiera tej bezemisyjnej i cichej ciężarówki elektrycznej.

    Bauma 2025: Solidny, mocny, również w pełni elektryczny – nowy Mercedes-Benz eArocs 400

    Mercedes-Benz Trucks ponownie podkreśla, jakie innowacje firma stosuje, aby przyspieszyć transformację na napędy neutralne pod względem emisji CO2 w pojazdach i w jaki sposób te rozwiązania przynoszą korzyści również branży budowlanej.

    Obecnie planowana jest mała seria 150 pojazdów rocznie dla eArocsa 400 na wybranych rynkach UE30. Pojazd będzie początkowo dostępny jako wariant 32- i 41-tonowy w konfiguracji 8×4 z czterema różnymi rozstawami osi i może być zabudowany jako betonomieszarka lub wywrotka. Obejmuje zatem najważniejsze zastosowania w transporcie budowlanym.

    Dzięki lokalnej neutralności CO2 podczas jazdy eArocs 400 może wjeżdżać do stref niskiej i zerowej emisji w obszarach miejskich, a dzięki niskiej emisji hałasu nadaje się również do środowisk wrażliwych na hałas, takich jak obszary mieszkalne, szpitale, szkoły i przedszkola, a także do nocnych placów budowy. Rozpoczęcie sprzedaży jest zaplanowane na 1. kwartał 2026 r., a pierwsza dostawa na 3. kwartał 2026 r.

    Dzięki nowemu eArocsowi 400 wprowadzamy elektromobilność również w branży budowlanej, co jest szczególnie ważne dla naszej gospodarki i społeczeństwa – mówi Achim Puchert, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Trucks. – Po transporcie dystrybucyjnym i dalekobieżnym nadal poszerzamy naszą ofertę akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych. Teraz ważne jest, aby decydenci promowali rozwój infrastruktury ładowania i stworzyli niezbędne warunki ramowe dla ekonomicznej eksploatacji tych pojazdów.

    Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services w Mercedes-Benz Trucks dodaje: – eArocs 400 jeździ bez emisji CO2 i jest jednocześnie tak mocny i wytrzymały, jak nasi klienci przywykli w konwencjonalnie napędzanych Arocsach. Jego gama jest zaprojektowana tak, aby obejmować podstawowe zastosowania w transporcie budowlanym. Dzięki napędowi akumulatorowemu jest on zatem szczególnie odpowiedni do użytku w ograniczonych lub wrażliwych na hałas środowiskach, takich jak centra miast lub obszary mieszkalne.

    eArocs będzie oferowany zarówno jako podwozia pod betonomieszarkę, jak i wywrotkę.
    eArocs będzie oferowany zarówno jako podwozia pod betonomieszarkę, jak i wywrotkę.

    Mocny napęd elektryczny i dobry zasięg

    Nowy Mercedes-Benz eArocs 400 przejmuje istotne komponenty z eActrosa 600. Oprócz przedniej skrzyni i przystawki odbioru mocy (PTO), również akumulatory w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP). Akumulatory te charakteryzują się w szczególności wysoką trwałością i wyjątkowo wysoką pojemnością.

    Ze względu na znacznie wyższą wydajność eArocs 400 jest co najmniej o 50 procent bardziej energooszczędny niż porównywalna ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym. Ma on napięcie instalacji elektrycznej 800 V i dwa zestawy akumulatorów o zainstalowanej pojemności 414 kWh, umieszczone w wieży, w bezpośrednio za kabiną kierowcy. Zasięg jako betonomieszarki wynosi do 200 kilometrów bez ładowania pośredniego. Klienci jeżdżą zazwyczaj w trybie jednozmianowym, pokonują średnio mniej niż 100 kilometrów dziennie i jeżdżą prawie wyłącznie po utwardzonych drogach. To sprawia, że ciężarówka elektryczna jest wstępnie przeznaczona do tego zastosowania.

    Wariant wywrotki budowlanej zwiększa zasięg do 240 kilometrów bez ładowania pośredniego. Za pomocą standardowego gniazda ładowania CCS2 zamontowanego po obu stronach pojazdu można ładować eArocsa 400 z mocą do 400 kW. Dwa zestawy akumulatorów potrzebują około 45 minut na naładowanie z 20 do 80 procent.

    eArocs 400 jest wyposażony w mocny silnik centralny z 3-biegową skrzynią biegów o mocy ciągłej 380 kW i mocy szczytowej 450 kW. W połączeniu z tym technicznym rozwiązaniem układu napędowego sprawdzone osie z zewnętrzną zwolnicą planetarną Arocsa zapewniają wymagany prześwit i zdolność terenową na placach budowy. W pojeździe produkowanym w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth przez Paul Group z siedzibą w Vilshofen nad Dunajem montowany jest napęd elektryczny Electric Drivetrain.

    Interaktywny kokpit -można pogadać z Mercedesem

    Multimedia Cockpit Interactive 2, który jest montowany m.in. również w eArocsie 400, okazuje się bardzo pomocny w codziennej pracy, dzięki czemu pojazd jest jeszcze bardziej połączony sieciowo i lepiej przystosowany do codziennego użytkowania na placu budowy. 12-calowy wyświetlacz wskaźników i ulepszony ekran dotykowy zapewniają intuicyjną obsługę – nawet w trudnym terenie.

    Kolejną zaletą jest, że wiele funkcji można teraz bezpiecznie i szybko uruchamiać za pomocą obsługi głosowej – żeby zacząć wystarczy powiedzieć „Hej, Mercedes!”. Nowe menu umożliwia ponadto bezpośredni dostęp do specyficznych dla danej konstrukcji funkcji, takich jak przystawki odbioru mocy.

    Uważni asystenci na pokładzie

    Dla Mercedes-Benz Trucks, zwłaszcza w transporcie budowlanym, najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy – zarówno na placu budowy, jak i w drodze. W tym celu zamontowane4 w eArocsie 400 systemy wspomagania bezpieczeństwa, takie jak Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2 i Front Guard Assist, umożliwiają kierowcy wczesne rozpoznawanie zagrożeń, wczesne hamowanie i zachowanie kontroli nad sytuacją na drodze.

    Te elektroniczne urządzenia wspomagające są szczególnie przydatne w ograniczaniu ryzyka dekoncentracji spowodowanej zmęczeniem, stresem lub rozproszeniem uwagi, zmniejszając prawdopodobieństwo poważnych konsekwencji dla wszystkich uczestników. Systemy są nie tylko zgodne z normami ogólnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa (GSR) wydanego przez UE, które obowiązują odpowiednio od 2022 r. i 2024 r., ale w niektórych przypadkach wykraczają poza ich zakres.

    Wytrzymałe komponenty i wydajne zabudowy

    Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, eArocs 400 jest precyzyjnie dostosowany do codziennych wymogów zastosowań budowlanych zorientowanych na drogi. Jest to wyraźnie widoczne na takich elementach, jak podwójne osie napędowe z osiami hipoidalnymi lub z zewnętrzną zwolnicą planetarną, stabilna rama pojazdu, zawieszenie stalowe z przodu i z tyłu, trzyczęściowy zderzak ze stalowymi narożnikami, metalowa osłona przeciwuderzeniowa reflektorów, składana osłona przeciwnajazdowa i tylne światła offroad w metalowym uchwycie z kratką. Kabina kierowcy z łatwym w pielęgnacji wnętrzem, dodatkową przestrzenią schowkową i opcjonalną leżanką jest w pełni ocynkowana i gwarantuje maksymalną długość zabudowy przy maksymalnej zwrotności.

    Jeśli chodzi o zabudowy, na tegorocznych targach bauma Mercedes-Benz Trucks prezentuje na swoim stoisku targowym eArocs 400 z betonomieszarką HTM 905 w „lekkiej” konstrukcji firmy Liebherr z hydraulicznym napędem bębnowym. Model HTM 905 o nominalnej pojemności 9 m3 należy do obecnej generacji betonomieszarek firmy, które zostały specjalnie opracowane z myślą o większej rentowności, lepszej ergonomii i łatwiejszym czyszczeniu. Pompa hydrauliczna betonomieszarki pobiera energię z akumulatorów wysokiego napięcia eArocsa 400, podczas gdy zamontowana w ciężarówce elektrycznej przystawka odbioru mocy przekształca energię elektryczną w energię hydrauliczną.

    Na targach zaprezentowany został również wariant eArocsa 400 z w pełni elektrycznym bębnem mieszającym. Spółka CIFA Zoomlion prezentuje na targach Mercedes-Benz eArocs 400 z betonomieszarką E10 serii ENERGYA o pojemności nominalnej 10 m3 i dopuszczalnej masie całkowitej do 44 ton.

    Oprócz przedstawionego wariantu eArocs 400 może być również zasilany akumulatorem pojazdu za pomocą w pełni zintegrowanego rozwiązania Electric Betonmixer.

    (s), fot. Daimler Truck

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : Bauma, furgon, Mercedes-Benz Trucks, targi
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.