Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

85% wszystkich dostępnych w Europie wariantów Cantera można teraz zamawiać również jako w pełni elektryczne modele eCanter Electric.
Dodatkowe nowe opcje konfiguracji sprawią, że eCanter od tego roku będzie jeszcze bardziej atrakcyjny. W niektórych wariantach dostępne jest nowe rozmieszczenie akumulatorów, umożliwiające zastosowanie zabudów z żurawiem i podnośnikiem koszowym. Ponadto haki holownicze będą w przyszłości dostępne dla wszystkich modeli FUSO Canter.

Od końca 2025 roku FUSO będzie oferować możliwość tankowania paliwa HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) jako alternatywnego paliwa do Cantera. – FUSO Canter to wszechstronna, lekka ciężarówka dla branży budowlanej – zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej – mówi Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services FUSO Europe. – Nasi klienci doceniają możliwość łatwej realizacji nawet złożonych zabudów oraz możliwość wykorzystania zwrotnego i solidneg Bauma 2025 o pojazdu w codziennej pracy. W tym roku dodamy nowe warianty naszego w pełni elektrycznego eCantera nowej generacji, dzięki czemu dostępne będą również opcje żurawia i podnośnika koszowego.
Na targach Bauma 2025 FUSO – marka samochodów ciężarowych Daimler – prezentuje wszechstronność i różnorodność opcji zabudowy FUSO Canter w zastosowaniach budowlanych. W hali B4, na stoisku 233 bezpośrednio obok stoiska Mercedes-Benz Trucks oraz na zewnątrz, FUSO prezentuje trzy różne warianty lekkiej ciężarówki.
Na stoisku FUSO Europe prezentuje FUSO Next Generation eCanter 7C18e o dopuszczalnej masie całkowitej 7,49 t jako wywrotkę trójstronną Meiller Trigenius oraz napędzanego silnikiem wysokoprężnym Cantera 6S15 o DMC 6,0 t z zabudową skrzyniową WEHA i żurawiem. Na zewnątrz można również zobaczyć FUSO Canter 9C18 o DMC 8,55 t z wywrotką tylnozsypową Palfinger.

– FUSO Canter to wszechstronna lekka ciężarówka dla branży budowlanej – zarówno w wersji spalinowej i elektrycznej – dodaje Florian Schulz. – Nasi klienci doceniają możliwość łatwej realizacji nawet złożonych zabudów oraz możliwość wykorzystania zwrotnego i solidnego pojazdu w codziennej pracy. W tym roku dodamy nowe warianty naszego w pełni elektrycznego eCantera nowej generacji, dzięki czemu dostępne będą również opcje żurawia i podnośnika koszowego.
Od czwartego kwartału FUSO oferuje eCanter z nowym układem akumulatorów w podwoziu, dzięki czemu w pełni elektryczny wariant pojazdu umożliwia realizację również złożonych zabudów, takich jak żurawie i podnośniki koszowe. Pakiety akumulatorów są przesunięte dalej do tyłu w podwoziu, a dodatkowa przestrzeń między kabiną kierowcy a pakietem akumulatorów umożliwia montaż niezbędnych wsporników nadwozia.
FUSO oferuje łącznie 85% wariantów, w których Canter z silnikiem wysokoprężnym, jest dostępny w Europie jako w pełni elektryczne wersje eCanter.
Od końca tego roku wszystkie modele FUSO Next Generation eCanter będą dostępne również z opcjonalnym hakiem holowniczym.
Oprócz rozszerzenia portfolio pojazdów elektrycznych FUSO zapowiada również innowację dla konwencjonalnego Cantera: Modele FUSO Carter będą w przyszłości opcjonalnie dostępne do tankowania hydrotreatowanym olejem roślinnym (HVO), paliwem odnawialnym. Rozpoczęcie sprzedaży jest zaplanowane na koniec roku. HVO ma tę zaletę, że w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym emituje mniej CO2.

Dzięki małemu promieniowi skrętu (jednemu z najmniejszych w swojej klasie), dużej ładowności i wszechstronności FUSO Canter od ponad sześciu dekad jest międzynarodowym bestsellerem w segmencie lekkich samochodów ciężarowych. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku na całym świecie wyprodukowano ponad 4,5 miliona pojazdów FUSO Canter. Pojazd z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w pięciu klasach masy (3,5 t do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi (od 2500 mm do 4750 mm), trzema silnikami Powerful (130 do 175 KM) i trzema wariantami kabiny kierowcy (standardowa (1,7 m szerokości), komfortowa (2,0 m) i podwójna (2,0 m).
Elektryczny, siostrzany model FUSO eCanter jest produkowany seryjnie od 2023 roku, teraz w 53 wariantach i trzech różnych konfiguracjach akumulatorów. eCanter jest dostępny na 38 rynkach na całym świecie, a w innych krajach planowane jest jego wprowadzenie na rynek.
Już przed wprowadzeniem aktualnego modelu Next Generation eCanter firma FUSO była pionierem elektromobilności na całym świecie na różnych rynkach od 2017 roku dzięki swojemu w pełni elektrycznemu poprzednikowi i przetestowała szeroki zakres możliwych zastosowań z klientami w ramach testów flotowych. Dzięki temu FUSO ma już osiem lat doświadczenia w eksploatacji elektrycznych lekkich samochodów ciężarowych i miliony kilometrów przejechanych przez klientów w trybie czysto elektrycznym.
Canter i w pełni elektryczny eCanter są produkowane na rynek europejski w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck Europe w Tramagal w Portugalii, a na wszystkie pozostałe rynki w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation w Kawasaki w Japonii.
(s), fot. Daimler Truck
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











