Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Wdrażany przez Scania pilotażowy program autonomicznego transportu to efekt strategii firmy, która polega na prowadzeniu testów zorientowanych na klienta. Celem testów jest zademonstrowanie technologii typu hub-to-hub oraz utworzenie skalowalnych koncepcji działań, wnoszących rzeczywistą wartość w działalność klientów firmy.
Scania uruchamia program w chwili, gdy wielu przewoźników poszukuje zaufanych, niezawodnych partnerów do opracowywania oraz wdrażania pojazdów autonomicznych w swoich organizacjach. To nowe rozwiązanie wyróżnia się możliwością dostosowania do konkretnych tras i profili transportowych klientów. – Zależy nam na opracowaniu w pełni zintegrowanych rozwiązań autonomicznych. Oznacza to, że technologia powstaje w fabryce i bezpośrednio stamtąd ją wspieramy. Rozwiązania projektujemy w taki sposób, aby nasi klienci mogli nimi zarządzać w ramach istniejącej infrastruktury i przepływów operacyjnych – podkreśla Peter Hafmar, wiceprezes i dyrektor działu rozwiązań autonomicznych.
Autonomiczne rozwiązania Scania typu hub-to-hub mają przyczynić się do zwiększenia wydajności operacyjnej klientów, obniżenia emisji spalin i poprawy bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie rozwiązując problem rosnącego niedoboru kierowców na świecie.
Wdrożenie i ogłoszenie programu to najnowsze działania w ramach strategii Scania dotyczącej pojazdów autonomicznych. Firma, która od 2021 testuje autonomiczne rozwiązania transportowe na szwedzkich drogach, w 2024 roku planuje podjąć pilotażową współpracę z klientami w innych krajach Europy.
Samochody ciężarowe Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie (przy obecności kierowcy). Obie firmy przeprowadzą pilotażowe działania z wykorzystaniem flot, a następnie rozpoczną produkcję seryjną i globalne wdrożenie rozwiązania na dużą skalę. – Cieszy wybór naszej firmy na długoterminowego partnera w zakresie technologii autonomicznej. Wykorzystamy nasze szerokie doświadczenie we wdrażaniu modułowego i elastycznego oprogramowania do autonomicznej jazdy, aby przyspieszyć rozwój wysokowydajnych autonomicznych samochodów ciężarowych. Efekt będzie taki, że bezpiecznie i łatwo poddadzą się integracji z działalnością klientów, którzy będą mogli z nich korzystać w swoich operacjach komercyjnych na dużą skalę – mówi Shawn Kerrigan, dyrektor ds. operacyjnych i współzałożyciel Plus.
– Postrzegamy technologie autonomiczne jako istotną część naszej oferty w dziedzinie bezpiecznych, wydajnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, które mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. W tym wymiarze olbrzymie wsparcie stanowi dla nas współpraca Grupy TRATON z firmą Plus – podkreśla Peter Hafmar.
Plus to globalny dostawca oprogramowania do jazdy autonomicznej, obejmującego systemy bezpieczeństwa nowej generacji dla kierowcy, wysoce zautomatyzowane rozwiązanie PlusDrive oraz w pełni autonomiczny (bez kierowcy) system SuperDrive. Siedziba Plus mieści się w Dolinie Krzemowej. Spółka prowadzi działalność w Stanach Zjednoczonych, Europie i Australii. Magazyn Forbes uznał ją za jednego z najlepszych pracodawców wśród startupów w USA, a Fast Company – za jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Pojazdy wykorzystywane w celach komercyjnych już dziś bazują na Otwartej Platformie Autonomicznej Plus [Plus’s Open Platform for Autonomy]. Spółki partnerskie (m.in. Bosch, dm-drogerie markt, DSV, IVECO, Luminar, Nikola i Transurban) współpracują z Plus, aby przyspieszyć wdrażanie rozwiązań transportowych nowej generacji.
Fot. Scania
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]