Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Autonomiczny transport Scania między centrami logistycznymi. Na razie pod kontrolą kierowców

    Autonomiczny transport Scania między centrami logistycznymi. Na razie pod kontrolą kierowców

    18 marca, 2024
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Rozwój autonomicznych rozwiązań transportowych typu hub-to-hub przyspiesza dzięki pilotażowemu programowi Scania. Jako część Grupy TRATON, Scania zaangażuje się w nowe partnerstwo z amerykańską firmą Plus, która zintegruje swoją w pełni autonomiczną technologię SuperDrive poziomu 4 z pojazdami produkowanymi przez Scania i Grupę TRATON.

    Autonomiczny transport Scania między centrami logistycznymi. Na razie pod kontrolą kierowców

    Wdrażany przez Scania pilotażowy program autonomicznego transportu to efekt strategii firmy, która polega na prowadzeniu testów zorientowanych na klienta. Celem testów jest zademonstrowanie technologii typu hub-to-hub oraz utworzenie skalowalnych koncepcji działań, wnoszących rzeczywistą wartość w działalność klientów firmy.

    Bezpieczniejsza, wydajniejsza i bardziej zrównoważona jazda

    Scania uruchamia program w chwili, gdy wielu przewoźników poszukuje zaufanych, niezawodnych partnerów do opracowywania oraz wdrażania pojazdów autonomicznych w swoich organizacjach. To nowe rozwiązanie wyróżnia się możliwością dostosowania do konkretnych tras i profili transportowych klientów. – Zależy nam na opracowaniu w pełni zintegrowanych rozwiązań autonomicznych. Oznacza to, że technologia powstaje w fabryce i bezpośrednio stamtąd ją wspieramy. Rozwiązania projektujemy w taki sposób, aby nasi klienci mogli nimi zarządzać w ramach istniejącej infrastruktury i przepływów operacyjnych – podkreśla Peter Hafmar, wiceprezes i dyrektor działu rozwiązań autonomicznych.

    Autonomiczne rozwiązania Scania typu hub-to-hub mają przyczynić się do zwiększenia wydajności operacyjnej klientów, obniżenia emisji spalin i poprawy bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie rozwiązując problem rosnącego niedoboru kierowców na świecie.

    Dalszy rozwój programu transportu autonomicznego

    Wdrożenie i ogłoszenie programu to najnowsze działania w ramach strategii Scania dotyczącej pojazdów autonomicznych. Firma, która od 2021 testuje autonomiczne rozwiązania transportowe na szwedzkich drogach, w 2024 roku planuje podjąć pilotażową współpracę z klientami w innych krajach Europy.

    Samochody ciężarowe Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie (przy obecności kierowcy).
    Samochody ciężarowe Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie (przy obecności kierowcy).

    Samochody ciężarowe Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie (przy obecności kierowcy). Obie firmy przeprowadzą pilotażowe działania z wykorzystaniem flot, a następnie rozpoczną produkcję seryjną i globalne wdrożenie rozwiązania na dużą skalę. – Cieszy wybór naszej firmy na długoterminowego partnera w zakresie technologii autonomicznej. Wykorzystamy nasze szerokie doświadczenie we wdrażaniu modułowego i elastycznego oprogramowania do autonomicznej jazdy, aby przyspieszyć rozwój wysokowydajnych autonomicznych samochodów ciężarowych. Efekt będzie taki, że bezpiecznie i łatwo poddadzą się integracji z działalnością klientów, którzy będą mogli z nich korzystać w swoich operacjach komercyjnych na dużą skalę – mówi Shawn Kerrigan, dyrektor ds. operacyjnych i współzałożyciel Plus.

    – Postrzegamy technologie autonomiczne jako istotną część naszej oferty w dziedzinie bezpiecznych, wydajnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, które mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. W tym wymiarze olbrzymie wsparcie stanowi dla nas współpraca Grupy TRATON z firmą Plus – podkreśla Peter Hafmar.

    Plus to globalny dostawca oprogramowania do jazdy autonomicznej, obejmującego systemy bezpieczeństwa nowej generacji dla kierowcy, wysoce zautomatyzowane rozwiązanie PlusDrive oraz w pełni autonomiczny (bez kierowcy) system SuperDrive. Siedziba Plus mieści się w Dolinie Krzemowej. Spółka prowadzi działalność w Stanach Zjednoczonych, Europie i Australii. Magazyn Forbes uznał ją za jednego z najlepszych pracodawców wśród startupów w USA, a Fast Company – za jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Pojazdy wykorzystywane w celach komercyjnych już dziś bazują na Otwartej Platformie Autonomicznej Plus [Plus’s Open Platform for Autonomy]. Spółki partnerskie (m.in. Bosch, dm-drogerie markt, DSV, IVECO, Luminar, Nikola i Transurban) współpracują z Plus, aby przyspieszyć wdrażanie rozwiązań transportowych nowej generacji.

    Fot. Scania

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : autonomiczne pojazdy, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda