Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
To duży krok naprzód w kierunku urzeczywistnienia idei transportu autonomicznego. Obecnie jest już możliwe składanie zamówień na 40-tonową autonomiczną wywrotkę Scania, a wkrótce dostępny będzie także model 50-tonowy.
W pierwszej kolejności Scania rozpocznie sprzedaż swoich autonomicznych rozwiązań dla górnictwa w Australii, gdzie dostawy i rozpoczęcie eksploatacji są zaplanowane na 2026 rok.
Kolejnym rynkiem będzie Ameryka Łacińska – region, w którym Scania posiada znaczącą pozycję w segmencie wydobywczym. – Przejście od prac badawczo-rozwojowych do wprowadzenia produktu komercyjnego na rynek, to kamień milowy dla Scania i całej branży autonomicznego transportu ciężkiego. To najbardziej zaawansowany produkt, jaki Scania wprowadziła do tej pory na rynek – komentuje Peter Hafmar, wiceprezes i szef działu rozwiązań autonomicznych w Scania.
Kopalnie od dawna postrzegane są jako jedno z najbardziej obiecujących środowisk dla rozwoju pojazdów autonomicznych, ponieważ mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa pracy i efektywności prowadzonych działań.
Rozwiązania firmy Scania dla górnictwa o gabarytach standardowych ciężarówek mają wiele zalet w porównaniu z tradycyjnymi, ciężkimi wozidłami – zarówno pod względem poziomu emisji, jak i efektywności operacyjnej. Wykorzystanie autonomicznych pojazdów ciężarowych Scania w branży wydobywczej może przyczynić się do ograniczenia śladu węglowego górnictwa, a także wydatków operacyjnych.
Autonomiczne samochody ciężarowe Scania mogą również zostać płynnie wprowadzone do istniejącej struktury operacyjnej w kopalniach, dzięki ich łatwości dostosowania do wykorzystywanych systemów i pojazdów. – Kolejną zaletą naszego rozwiązania jest to, że pozwala ono firmom wydobywczym zrobić kolejny krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji. Zelektryfikowanie operacji jest łatwiejsze z autonomicznymi ciężarówkami Scania w porównaniu z tradycyjnymi, ciężkimi wozidłami – dodaje Peter Hafmar.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat Scania zainwestowała znaczne środki w rozwój pojazdów autonomicznych. W ramach prac badano zastosowanie tego typu pojazdów w transporcie typu hub-to-hub na autostradach, a także w ograniczonych obszarach, takich jak kopalnie.
Autonomiczna wywrotka Scania została opracowana w ścisłej współpracy między działem badawczo-rozwojowym Scania a klientami z branży górniczej, na podstawie szeroko zakrojonych testów w rzeczywistych warunkach. – To prawdopodobnie najbardziej ambitny projekt badawczo-rozwojowy, jaki do tej pory zrealizowaliśmy wspólnie z klientem, i jestem bardzo zadowolony z jego rezultatów. Dzięki wszystkim rygorystycznym kontrolom i licznym testom, stworzyliśmy optymalne autonomiczne rozwiązanie transportowe dla kopalń – podsumowuje Peter Hafmar.
(s), Fot. Scania
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 72