Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Zamość odebrał swoje pierwsze autobusy elektryczne. To MAN Lion’s City E

    Zamość odebrał swoje pierwsze autobusy elektryczne. To MAN Lion’s City E

    7 grudnia, 2023
    Aktualności, Autobusy, Autobusy elektryczne

    1 grudnia Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu odebrał 14 autobusów elektrycznych, które dostarczyła firma MAN Truck & Bus Polska. Dodatkowo na terenie zajezdni przewoźnika powstało siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów, które dostarczyła polska firma Medcom. Wszystkie „elektryczne lwy” wyjadą już wkrótce na zamojskie ulice i rozpoczną codzienną obsługę 25 linii komunikacji miejskiej.

    Zamość odebrał swoje pierwsze autobusy elektryczne. To MAN Lion’s City E

    Po formalnym przekazaniu autobusów MAN Lion’s City E, odbyła się związana z nim uroczystość, w której wzięli udział m.in. Prezydent Miasta – Andrzej Wnuk, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Zamościu – Krzysztof Szmit i dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska – Claus Wallenstein. – Wymiana taboru MZK jest jednym z głównych celów inwestycyjnych władz samorządowych Zamościa, gdyż ma przynieść wymierne korzyści społeczne i ekonomiczne, ale także ekologiczne. Dla ponad 60-tysięcznego, zabytkowego miasta, którego starówka w 1992 r. została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, dbałość o klimat i środowisko to jeden z wyznaczników działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – powiedział Andrzej Wnuk, Prezydent Miasta Zamość.

    – W Zamościu, pięknym i przyszłościowo myślącym mieście, oddaliśmy do użytku 14 zeroemisyjnych, w pełni elektrycznych autobusów MAN Lion’s City E wraz z idealnie dopasowanymi urządzeniami do ładowania. Jestem pod wielkim wrażeniem współpracy z Urzędem Miasta, MZK Zamość i naszymi partnerami – firmami Medcom oraz R&G PLUS i cieszę się, że wspólnie zrealizowaliśmy ten projekt. Fakt, że wszystkie autobusy Lion’s City E są produkowane w Polsce jest dla mnie niezwykle istotny i napawa mnie wielką dumą. Produkcja Lion’s City E rozpoczęła się 3 lata temu w naszym zakładzie high-tech w Starachowicach. Niedawno świętowaliśmy produkcję tysięcznego elektrobusu! – podkreślił Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

    Przekazanie symbolicznego klucza do 14 MAN Lion’s City E  dla Zamościa. Od lewej:  prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego – Krzysztof Szmit, Prezydent Miasta – Andrzej Wnuk i dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska – Claus Wallenstein.
    Przekazanie symbolicznego klucza do 14 MAN Lion’s City E dla Zamościa. Od lewej:  prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego – Krzysztof Szmit, Prezydent Miasta – Andrzej Wnuk i dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska – Claus Wallenstein.

    – Najnowsza inwestycja w bezemisyjną komunikację miejską to efekt uzyskania przez Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach programu priorytetowego „Zielony Transport Publiczny”. –  Całkowity koszt projektu wyniósł ponad 46 mln zł, z czego koszty kwalifikowane to 37,6 mln zł, a dotacja z NFOŚiGW – ponad 29 mln zł. Dzięki tak wydatnej pomocy mogliśmy wykonać pierwszy krok w elektromobilność i już myślimy o kolejnych inwestycjach – powiedział Krzysztof Szmit, Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Zamościu.

    Czternaście lwów MAN Lion’s City E

    W ramach przeprowadzonego przetargu, MAN złożył najlepszą ofertę, a Zamość zamówił łącznie 14 nowych autobusów, w tym 10 autobusów Lion’s City 12 E o długości 12 m i 4 autobusy przegubowe Lion’s City 18 E, o długości 18 m. O nowoczesności autobusów MAN Lion’s City stanowi nie tylko rodzaj napędu, ale również stylistyka i wyposażenie wnętrza. Wszystkie zamówione przez MZK Zamość autobusy elektryczne od MAN-a przystosowane są do przewozu osób o ograniczonej mobilności.

    Dodatkowo pojazdy wyposażone są w najnowsze rozwiązania m.in. w system elektronicznych tablic kierunkowych, monitoring oraz ładowarki USB w bocznych ścianach pojazdów. Modele dwunastometrowe Lion’s City 12 E napędza silnik elektryczny umieszczony wzdłużnie za osią napędową o mocy znamionowej 160 kW, a energia magazynowana jest w dużych bateriach o mocy 400 kWh. Z kolei elektryczne serce osiemnastometrowego przegubowca Lion’s City 18 E to aż dwa silniki centralne na drugiej i trzeciej osi, co zdecydowanie poprawia właściwości jezdne. Energia do ich zasilania pochodzi z akumulatorów o pojemności 480 kWh zlokalizowanych na dachu pojazdu.

    W ramach przeprowadzonego przetargu, MAN złożył najlepszą ofertę, a Zamość zamówił łącznie 14 nowych autobusów, w tym 10 autobusów MAN Lion’s City 12 E o długości 12 m i 4 autobusy przegubowe Lion’s City 18 E, o długości 18 m.
    W ramach przeprowadzonego przetargu, MAN złożył najlepszą ofertę, a Zamość zamówił łącznie 14 nowych autobusów, w tym 10 autobusów MAN Lion’s City E o długości 12 m i 4 autobusy przegubowe Lion’s City 18 E, o długości 18 m.

    Właściwa obsługa MAN Lion’s City E

    W celu właściwej obsługi bezemisyjnych pojazdów firma MAN przeszkoliła już 60 kierowców, a pracownicy zaplecza technicznego zostaną przeszkoleni do końca tego roku. Aktualnie przewoźnik obsługuje 25 linii, w tym także linie podmiejskie w pobliskich gminach. Firma prężnie działa na lokalnym rynku transportu publicznego od 1960 r., a najnowszy zakup jest zwieńczeniem jej działań na rzecz środowiska i nowoczesnego transportu.

    Ambicje MAN-a

    Do 2025 roku połowa autobusów miejskich MAN-a w Europie będzie elektryczna, a już pięć lat później nawet 90 proc. Aby być na to gotowym, firma MAN rozpoczyna w Norymberdze własną produkcję akumulatorów „made in Germany”, która zakłada ponad 100.000 akumulatorów rocznie do wszystkich elektrobusów, a także do elektrycznych ciężarówek MAN-a.

    (s), fot. MAN Truck & Bus Polska

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : MAN Truck & Bus
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda