Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
17 maja br. w siedzibie firmy GT Trailers odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu demonstracyjnego Daimler Truck Polska, zbudowanego na bazie eActrosa 400. Ten nowoczesny pojazd ciężarowy, wyposażony w cztery pakiety baterii o łącznej pojemności 448 kWh oraz aerodynamiczną zabudowę kontenerową, został zaprojektowany z myślą o dystrybucji na średnich i krótkich trasach, głównie w obszarach miejskich. Jego zasięg, wynoszący około 350 km, umożliwia swobodne wykonywanie większości zadań tego typu bez konieczności ładowania w ciągu dnia pracy.
– Jesteśmy na początku transformacji w Polsce i jako Daimler Truck Polska mocno angażujemy się w proces wdrażania elektrycznych samochodów ciężarowych na naszym rynku – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska. – Kiedy przygotowywaliśmy w ubiegłym roku premierę naszych pojazdów z napędem bateryjnym, jednym z aspektów, które musieliśmy rozważyć, była kwestia, do jakiego segmentu klientów przede wszystkim chcemy dotrzeć. Branża dystrybucyjna, operująca przede wszystkim w miastach, na średnich i krótkich dystansach, była naturalnym i rozsądnym wyborem. Zdecydowaliśmy się przygotować do testów i prezentacji wzorcowy samochód ciężarowy na bazie eActrosa 400, który pod każdym względem – zarówno jako podwozie, jak i zabudowa – spełni wszelkie oczekiwania klientów tego sektora. Chcieliśmy stworzyć pojazd premium od A do Z i dlatego od początku postawiliśmy na współpracę przy tym projekcie z naszym wieloletnim partnerem, firmą GT Trailers.
Jeden z najnowocześniejszych polskich producentów zabudów, naczep i pojazdów specjalnych, rodzinne przedsiębiorstwo GT Trailers, od wielu lat współpracuje z marką Mercedes-Benz Trucks.
– Rozpoczynając ten nowy rozdział w transporcie, chcieliśmy od razu postawić na najwyższej klasy profesjonalistów, a jakość produktów GT Trailers jest doskonale znana i nam, i naszym klientom – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Wiedzieliśmy też, że podobnie jak my, firma ta jest mocno zaangażowana w temat elektromobilności i gotowa, by podjąć takie wyzwanie.
Swój pierwszy elektryczny pojazd ciężarowy GT Trailers zbudowała już w 2021 roku. – To był prostszy projekt, ale kiedy Daimler Truck Polska zaproponował nam współpracę przy tym pojeździe, nie wahaliśmy się ani chwili – mówi Agata Duliniec, prezes zarządu GT Trailers. – Wiedzieliśmy, że jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani, między innymi dzięki profesjonalnym szkoleniom producenta dla naszych pracowników. Poza tym nasze dotychczasowe doświadczenia z Mercedesem potwierdziły się także w przypadku eActrosa: wytyczne były bardzo jasne i precyzyjne, dlatego realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Ten pojazd jest świetnie przygotowany do współpracy z firmami zabudowującymi.
Pierwszy w Polsce eActros 400 o DMC 19 ton może przewieźć 16 europalet, a ich załadunek ułatwia winda załadowcza marki Bär Cargolift. Opływowy kształt zabudowy ze spoilerami dachowymi i bocznymi sprzyja większej wydajności pojazdu. Brak tylnych drzwi, które zastępuje składana burta załadowcza dodatkowo odciąża zabudowę.
– Czas realizacji tego projektu nie odbiegał od standardowego, choć wymagał on nieco innej logistyki ze względów bezpieczeństwa – mówi Agata Duliniec. – Podczas całego procesu pojazd musiał być unieruchomiony. Musieliśmy więc dostarczyć wszystkie potrzebne części, materiały i urządzenia w jedno miejsce. Praca z takim pojazdem dodatkowo zwiększa świadomość pracowników, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, dlatego jest to dla nas cenne doświadczenie.
Wyzwania, jakie niesie ze sobą transformacja, to temat, któremu branża transportowa przygląda się ogromną uwagą. – Oczywiste jest, że potrzebujemy nie tylko wydajnych, funkcjonalnych pojazdów, ale także infrastruktury oraz rozwiązań, które zapewnią parytet kosztów – mówi Piotrek Urban. – Dla nas jednak ważne na tym etapie jest zapewnienie klientom możliwości sprawdzenia w praktyce najlepszych dostępnych rozwiązań, a do tego potrzebujemy zaangażowanych i profesjonalnych partnerów. Współpraca z firmą GT Trailers to wzorcowy przykład takiej współpracy, a eActros 400 jest dopracowanym w najdrobniejszych szczegółach pojazdem, który pozwoli przekonać się naszym klientom o potencjale rozpoczynającej się transformacji.
Sukces testów Mercedesa eActrosa 400 przez firmę Armir oraz ścisła współpraca Daimler Truck Polska z GT Trailers to wyraźny sygnał, że elektryczne pojazdy ciężarowe mają szansę stać się ważnym elementem transportu miejskiego w Polsce.
(CYPH), fot. Daimler Truck
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 64