Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Firma Anneberg Transpol to zielonogórski przewoźnik ma kilka specjalizacji transportowych: towary niebezpieczne (ADR), odpady, substancje chemiczne i masy bitumiczne. Przewozy są realizowane głównie do północnych Niemiec i Danii.
Nowe pojazdy z 13-litrowym silnikiem są przeznaczone do wywrotek i do cystern chemicznych. – Z ciągników siodłowych marki Renault Trucks korzystamy od 2000 r. Łącznie jeździło ich w naszej flocie już około 200. Jednak jeszcze nigdy nie kupiliśmy jednorazowo tak dużej liczby ciągników jak teraz. Mówi się, że w kryzysie, a tak jest obecnie, nie czyni się dużych inwestycji, ale mówi się również, że w trudnych czasach warto uciekać do przodu. Która z tych prawd okaże się w naszym przypadku prawdziwa, zobaczymy mniej więcej za rok – komentuje Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol.
Jego zdaniem fundamentalnym czynnikiem decydującym o tym dlaczego od tak wielu lat firma Anneberg Transpol jest wiernym klientem Renault Trucks, jest wysoka jakość obsługi serwisowej francuskiego producenta. – Sprawna obsługa przez sieć serwisową ma dla naszych specjalizacji transportowych fundamentalne znaczenie. Wożąc asfalty, nie mogę sobie pozwolić na to, że awaria pojazdu będzie usuwana w czasie dłuższym niż 20 godzin, bo zawartość cysterny zamieni się w 25-tonowy, asfaltowy klocek, twardy jak skała. Wówczas pozostaje już tylko przecinak i młotek – barwnie komentuje Jacek Miłkowski.
Jak zauważa Ewelina Kanclerz, Key Account Manager Renault Trucks, na lojalność taką, jak firma Anneberg Transpol, trzeba sobie zapracować. – Jest to klient bardzo świadomy i wymagający. Jak widać, udaje się nam sprostać jego potrzebom.
25 zakupionych właśnie ciągników składa się z dwóch grup o różnych specyfikacjach. W zależności od przeznaczenia, jedna z nich to pojazdy wyposażone w silniki 11-litrowe o mocy 460 KM. W ich przypadku decydujące dla klienta było to, że są one ultralekkie. Zmniejszenie masy pojazdu o każdy kilogram przekłada się na większy tonaż możliwy do przewiezienia, czyli na większy zarobek dla firmy transportowej.
– Druga grupa pojazdów jest wyposażona w silniki 13-litrowe o mocy 480 KM, z rozwiązaniem Turbo Compound, gdzie dodatkowa turbina termiczna na końcu układu wydechowego, zamienia spaliny z powrotem na energię mechaniczną i przenosi na wał korbowy pozwalając w ten sposób uzyskać dodatkowy moment obrotowy o wartości aż 300 Nm! W konsekwencji pojazd dostaje … krótko mówiąc, niezłego dodatkowego kopa – obrazowo opisuje maszyny Ewelina Kanclerz.
Dzięki mechanizmowi Turbo Compound oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 3 litrów na 100 km. W przeliczeniu na 120 zestawów transportowych we flocie Anneberg Transpol, przekłada się to na pokaźne oszczędności.
Spółka Anneberg Transpol została założona w 1990 r. przez rodzinę Anneberg – duńskich przedsiębiorców prowadzących od 1925 r. firmę transportową Anneberg Transport A/S oraz rodzinę Miłkowskich – przedsiębiorców doskonale znających polski rynek, w tym transportowy.
Połączenie doświadczeń obydwu firm pozwoliło na szybkie zbudowanie prężnie działającego przedsiębiorstwa – lidera w zakresie transportu cysternami materiałów chemicznych i bitumicznych oraz ładunków przestrzennych naczepami oplandekowanymi.
Sprawne działanie taboru zapewnia własny warsztat serwisowy, a nad wszystkim czuwa doświadczona, systematycznie szkolona kadra zarówno kierowców, jak i spedytorów oraz pracowników administracji.
Siedziba spółki znajduje się w Zielonej Górze, a jej partnerzy z grupy są zlokalizowani w Danii, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Białorusi. Kadra w grupie Anneberga obsługuje dzisiaj prawie 120 własnych pojazdów oraz kilkadziesiąt aut stałych podwykonawców, co pozwala na obsługę dużych projektów.
(s), fot. Renault Trucks
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 67