Andamur: I Forum Kobiet w Sektorze Transportu
Firma Andamur, potwierdzając swoje zaangażowanie na rzecz równouprawnienia w branży logistyki i transportu, zorganizowała I Forum Kobiet w Sektorze Transportu. W wydarzeniu wzięły udział biznesmenki i kobiety piastujące kierownicze stanowiska w sektorze transportu, promując w ten sposób równouprawnienie w branży.

Forum to kolejne wydarzenie zorganizowane przez Andamur na rzecz równouprawnienia. Pierwszą akcją promującą równość płci była kampania z 2019 roku pod hasłem: Jestem kierowcą ciężarówki: „Silne, zdolne i odważne: KOBIETY w ciężarówkach”. To forum stanowi ważny punkt zwrotny w zwiększeniu obecności kobiet w sektorze, który jest zdominowany przez mężczyzn.
Na szczęście coraz więcej kobiet wybiera ten sektor, aby rozwijać swoją karierę zawodową. Według danych Komisji Europejskiej Women Transport-EU Platform for Change, 22% zawodowych kierowców w Europie stanowią kobiety i liczba ta ciągle rośnie.
Podczas I Forum Kobiet w Sektorze Transportu podkreślono ten fakt oraz kluczową rolę, jaką w ostatnich latach odgrywają kobiety w branży, która jest fundamentem funkcjonowania naszego społeczeństwa.
Na początku wydarzenia głos zabrał dyrektor generalny Andamur – Miguel Ángel López, który zaznaczył, że jego marzenie o stworzeniu firmy, nigdy by się nie spełniło, gdyby nie pomoc i wsparcie jego matki oraz wartości równouprawnienia szerzone przez jego babcie.
Później przyszła kolej na pełną emocji rozmowę z założycielką Andamur, która w znacznej mierze przyczyniła się do sukcesu firmy i rodziny. María Dolores Sánchez powiedziała: – Największym poświęceniem w moim życiu, był brak możliwości spędzenia większej ilości czasu z dziećmi ze względu na pracę. Jednak dzięki wartościom, które zaszczepiła we mnie moja mama, wiedziałam, że mój wysiłek nie pójdzie na marne. Chcę, aby do kobiet pracujących w tym sektorze dotarło to przesłanie: wszystko, co robicie, ma wartość. Wielka bizneswoman opowiedziała o początkach rodziny i firmy Andamur w wywiadzie udzielonym Amandzie Aquino, dyrektorce Élite Murcja.
Zobacz całą rozmowę tutaj
Następnie odbyła się debata pod tytułem „Sytuacja kobiet w branży transportu”, którą przeprowadziła Azucena Marín, dyrektorka ds. mediów Grupy Zambudio, w której udział wzięły: Myriam Otero, sekretarz generalna Apetamcor; Ana Largo, dyrektorka ds. zakupów w TXT; Eva Melenchón, zastępczyni sekretarza w FROET oraz Mercedes Climent, dyrektorka ds. zakupów w CCT Safor. Uczestniczki debaty jednogłośnie stwierdziły, że równouprawnienie jest już widoczne na kierowniczych stanowiskach w branży logistyki i transportu, ale nie dotyczy jeszcze niższych stanowisk tego sektora. Zaproponowano jednak różne inicjatywy i działania w celu promowania obecności i widoczności kobiet, takie jak wdrożenie środków pojednawczych, dostosowanie miejsc obsługi podróżnych do użytku kobiet, a przede wszystkim zmianę świadomości kulturowej, bo bardzo ważne jest, aby społeczeństwo przestało postrzegać tę branżę jako przeznaczoną wyłącznie dla mężczyzn.

Zobacz całą debatę tutaj
„Przedsiębiorcze kobiety w sektorze transportu: jak to się zaczęło” to tytuł drugiej debaty I Forum Kobiet w Sektorze Transportu, w której udział wzięły: Mercedes Pérez z Miratrans; Loli Salas, kierowniczka Grupy Salas-Águila; Raquel Parrilla, dyrektor generalna Transportes Miguel Parrilla; Isabel Sánchez, dyrektor zarządzająca Grupy Disfrimur. Wydarzenie poprowadziła dziennikarka i prezenterka Beatriz Salazar.
Uczestniczki spotkania opowiedziały o swoich początkach w branży transportu, dając jasno do zrozumienia, że to nie była łatwa droga i że patrząc wstecz, czują ogromną dumę ze swoich osiągnięć. Na koniec zachęcały inne kobiety do pracy w tym rozwijającym się sektorze, w którym praca jest bardzo satysfakcjonująca, a dzięki najnowszym osiągnięciom staje się dostępna zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.
Zobacz całą debatę tutaj
„Silne, zdolne i odważne: KOBIETY w ciężarówkach”
Problem równouprawnienia nie dotyczy tylko kobiet na kierowniczych stanowiskach w branży logistycznej i transportowej, dlatego od 2019 roku z okazji 8 marca Andamur organizujekampanię pod hasłem „Silne, zdolne i odważne: KOBIETY w ciężarówkach”. Z okazji Dnia Kobiet przedstawiane są portrety kobiet pracujących za kierownicą ciężarówek. To jeszcze jeden przykład ogromnego zaangażowania firmy na rzecz równouprawnienia płci i zwiększenia widoczności kobiet w tym zawodzie.
W związku z tą kampanią przez cały tydzień prowadzone są różne działania w Miejscach obsługi podróżnych Andamur. Jak co roku Andamur przygotowuje spersonalizowane upominki dla kobiet, które pracują w tym zawodzie. A w tym roku do akcji dołączyły dwie duże marki: Alter Ego Italy – zajmująca się sprzedażą profesjonalnych produktów do pielęgnacji włosów (oddział w Hiszpanii i Portugalii) i Perfect Beauty Professional, która promuje holistyczne podejście do pielęgnacji i piękna kobiet.
Andamur robi wszystko, aby skrócić drogę do prawdziwego równouprawnienia w sektorze transportu.
Dowiedz się o wydarzeniu więcej tutaj
(s), fot. Andamur
- Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdyKierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]