Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » 50 autobusów długodystansowych Scania z technologią Bio-LNG (LBG), trafi do całej sieci FlixBus

    50 autobusów długodystansowych Scania z technologią Bio-LNG (LBG), trafi do całej sieci FlixBus

    19 września, 2023
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Samochody ciężarowe

    Flix i Scania ogłaszają wielki krok w kierunku zrównoważonej przyszłości transportu autobusowego. Partnerstwo zakłada zakup 50 nowoczesnych autobusów zasilanych gazem LNG i Bio-LNG, które mają przyczynić się do znaczącej redukcji emisji CO2.

    50 autobusów długodystansowych Scania z technologią Bio-LNG (LBG), trafi do całej sieci FlixBus

    W świetle narastających wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi, Flix i Scania ogłaszają przełomowe partnerstwo, które ma na celu przyspieszenie transformacji długodystansowego transportu autobusowego w bardziej ekologiczną przyszłość. To innowacyjne porozumienie otwiera nowe możliwości w opracowywaniu rozwiązań zrównoważonych oraz wpływaniu na rozwijanie niezbędnej infrastruktury.

    Głównym celem tego strategicznego sojuszu jest dostarczenie 50 nowoczesnych autobusów długodystansowych zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) firmie Flix Bus. Scania, będąca liderem w dziedzinie technologii przewozowych, opracowała innowacyjne rozwiązania, które pozwalają na elastyczne korzystanie zarówno z LNG, jak i Bio-LNG (LBG). Ten krok jest kluczowy dla osiągnięcia najwyższego poziomu zrównoważonej mobilności.

    W fazie wstępnej projektu, autobusy będą zasilane różnymi mieszankami paliw, w tym biologicznymi i kopalnymi. Jednak długoterminowym celem jest stopniowe zwiększanie udziału Bio-LNG (LBG) pochodzącego z odpadów organicznych w tych mieszankach, aż do momentu, gdy autobusy będą zasilane wyłącznie tym ekologicznym źródłem energii. To zaawansowane podejście przewiduje redukcję emisji dwutlenku węgla o średnio około 80 procent, co jest zgodne z długofalowymi celami Scania i Flix w kierunku neutralności w emisji CO2.

    Planuje się zakończenie modernizacji floty autobusów do końca roku 2025, a producent autobusów Irizar, będzie odpowiedzialny za integrację modelu i6s Efficient z podwoziem Scania. Scania, dzięki wcześniejszym osiągnięciom w dziedzinie autobusów zasilanych biogazem, już teraz może pochwalić się znaczącą redukcją emisji CO2 i hałasu przy jednoczesnym utrzymaniu równoważnej mocy i momentu obrotowego. To sprawia, że biogaz staje się atrakcyjną i opłacalną opcją dla przewoźników długodystansowych.

    – Zmiany klimatyczne w coraz większym stopniu odbijają się na naszej planecie i życiu ludzi. Jako globalna organizacja zajmująca się technologiami przewozowymi mamy świadomość swojej odpowiedzialności za torowanie drogi ku bardziej zrównoważonej przyszłości dla dobra społeczności, którym służymy. Dlatego chętnie korzystamy z każdej okazji do zmniejszenia naszego śladu węglowego. Modernizacja floty ma kluczowe znaczenie dla tego celu. Scania jest niezwykle cennym sojusznikiem dla Flix i naszych partnerów – przewoźników, którzy prowadzą działalność w różnych krajach. Cieszymy się, że możemy skorzystać z ich bogatego doświadczenia i know-how, aby przyczynić się do zmian w przewozie osób na długich dystansach – tłumaczy Fabian Stenger, dyrektor operacyjny Flix.

    – Naszą ambicją jest bycie liderem w przewodzeniu zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego, a współpraca z Flix stanowi znaczący krok w tym kierunku. Rozwiązania na biogaz doskonale wpisują się w ducha gospodarki o obiegu zamkniętym i można je wdrożyć tu i teraz, oferując już dziś zrównoważony sposób na zrealizowanie celów klimatycznych i wzmocnienie odpowiedzialności społecznej. Autobusy długodystansowe na LBG/LNG stanowią również rozsądny wybór, ponieważ zapewniają zasięg i moc potrzebną do obsługi dowolnej trasy, przy niskich kosztach zarówno pod względem inwestycji, jak i eksploatacji – mówi Johanna Salomonsson Lind, wiceprezes i dyrektor ds. transportu pasażerskiego w Scania.

    Warto podkreślić, że zarówno Flix, jak i Scania aktywnie uczestniczą w inicjatywie Science-Based Targets (SBTi), która promuje wyznaczanie jasnych celów redukcji emisji gazów cieplarnianych zgodnie z porozumieniem paryskim. Zobowiązanie Flix w ramach SBTi obejmuje pełną dekarbonizację w Europie do 2040 roku, co wyprzedza cele porozumienia. Dla Flix kluczowym elementem realizacji tego celu jest wprowadzenie holistycznej strategii klimatycznej opartej na czterech zasadach, z których kluczową rolę odgrywa modernizacja floty poprzez alternatywne napędy i paliwa. Wśród nich ogromny potencjał ma wykorzystanie technologii biogazowych, które są już gotowe do wdrożenia w flocie FlixBus.

    Jako pierwszy duży producent ciężkich pojazdów użytkowych, który zobowiązał się do realizacji celów SBTi, Scania stawia sobie za cel ograniczenie emisji CO2 z działalności własnej o 50 procent do 2025 roku oraz wsparcie klientów w redukcji emisji związanych z użytkowaniem pojazdów o 20 procent w tym samym okresie.

    Biogaz: dlaczego warto wybrać to zrównoważone źródło energii?

    Korzystanie z biogazu przynosi liczne korzyści, zarówno na poziomie środowiskowym, jak i społeczno-ekonomicznym. Biogaz jest odnawialny i nie zawiera paliw kopalnych, co czyni go ekologicznym źródłem energii. Skroplenie biogazu pozwala na efektywne przechowywanie większych ilości paliwa, co zwiększa zasięg pojazdów. Silniki Scania zasilane biogazem emitują mniej cząstek stałych i tlenków azotu (NOx), a także pracują ciszej.

    (CYPH), fot. Scania

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : autobusy Bio-LNG, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone