4×4: Mitsubishi L200 – „Car of the Year 2020” i dwóch innych prestiżowych nagród w Rosji
Mitsubishi L200 – pick-up o ładowności 1 tony został w Rosji Samochodem Roku 2020 w kategorii pick-upów. Jurorzy docenili jego trwałość, niezawodność, osiągi terenowe, komfort i walory stylistyczne.

Rosyjska nagroda cieszy się największym zasięgiem w Europie, prawie 1,5 miliona uczestników z Rosji nominowało w systemie głosowania online zwycięzców w każdej kategorii. L200 zdobył również nagrodę TOP 5 AUTO2 w kategorii lekki samochód dostawczy/pickup oraz SUV Roku 20203 w kategorii pick-up.
Potężna konstrukcja L200, odzwierciedlająca koncepcję „Engineered Beyond Tough” oraz terenowe możliwości napędu na wszystkie koła, idące w parze z trwałością, niezawodnością i komfortem modelu, stworzonego z myślą o potrzebach zarówno firm, jak i prywatnych użytkowników, zyskały uznanie wielu klientów i pomogły L200 w zdobyciu prestiżowej nagrody. – Pierwsza generacja pick-upa Mitsubishi miała światowy debiut w 1978 roku. Od tego czasu wyprodukowano około 5 milionów pojazdów – powiedział Osamu Iwaba, prezes i dyrektor generalny MMC Rus LLC, oficjalnego dystrybutora samochodów Mitsubishi w Rosji. – L200 stało się popularnym modelem w rosyjskich rodzinach. W firmach lub jako pojazd rodzinny używa go ponad 63.000 właścicieli samochodów z Rosji. Jesteśmy bardzo dumni, że tak wielu Rosjan wybrało pickupa L200 jako swojego niezawodnego towarzysza i dziękujemy wszystkim, którzy oddali swoje głosy na ten model.
L200 to jeden z najważniejszych modeli strategicznych Mitsubishi Motors. Od światowego debiutu wersji odnowionej w 2018 r. i rosyjskiej premiery wiosną 2019 r., trafił na rynki 135 krajów na całym świecie, a całkowita sprzedaż osiągnęła w sierpniu 2020 r. ponad 258.000 egzemplarzy. Samochód na niektórych rynkach sprzedawany jest jako TRITON.
TOP 5 AUTO to nagroda, którą przyznają głosujący eksperci branży motoryzacyjnej z Rosji, w tym dziennikarze. W tegorocznym głosowaniu końcowym wzięło udział 48 jurorów z Rosji. Nagrodę SUV Roku przyznają trzy grupy głosujących: media motoryzacyjne, blogerzy i opinia publiczna w Rosji. W tym roku spośród wszystkich uczestników głosy online oddało 10.000 osób.
(s)
Fot.Mitsubishi