Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Szkolenia prowadzone z użyciem specjalnie do tego celu przygotowanego zestawu ruszyły w 1999 roku, co czyni je prawdopodobnie najdłużej organizowanymi w kraju. Już wtedy instruktorowi Renault Trucks towarzyszył znany wszystkim Infomax, czyli narzędzie do pobierania szczegółowych raportów dotyczących eksploatacji i sposobu prowadzenia pojazdu.
Aby uczcić 25 lecie Szkoły Jazdy Racjonalnej i uczynić tą rocznicę jeszcze bardziej wyjątkową, oprócz nowoczesnego zestawu Szkoły Jazdy wykorzystującego Renault Trucks T High 480 Turbo Compound, dziennikarze mogli cofnąć się w czasie i spróbować swych sił za kierownicą… legendarnego Renault Magnum 460 DXi wyposażonego w ręczną, 16-biegową skrzynię przełożeń! Chociaż w tych pojazdach stosowano już także skrzynie zautomatyzowane, jednak celem instruktorów Szkoły Jazdy była prezentacja postępu, który dokonał się w produkcie przez ostatnie kilkanaście lat.
I tu szybko nasunął się taki wniosek, że racjonalna jazda ciężarówką wyposażoną w 16-biegową, ręczną skrzynię wymaga od kierowcy zdecydowanie więcej uwagi i wysiłku w porównaniu do współczesnego rozwiązania z nową generacją Optidrivera wspomaganego tempomatem topograficznym Optivision.
Tempomat adaptacyjny i topograficzny działający od zerowej prędkości, utrzymujący odległość w korkach i doskonale wykorzystujący topografię trasy zwalnia kierowcę z ogromnej części pracy ukierunkowanej na możliwie wydajną i racjonalną jazdę. Krótki test zużycia paliwa przeprowadzony na trasie Konkursu Optifuel w Rzgowie potwierdził, że przepaść paliwowa pomiędzy Magnum a T High 480 TC jest ogromna i to pomimo mniejszego o 9 ton ładunku na naczepie tego pierwszego!
Spotkanie było również okazją do przeprowadzenia warsztatu dedykowanego telematyce Optifleet. Łukasz Kurcbard, Manager Wsparcia Paliwowego Renault Trucks Polska, zaprezentował możliwości systemu ukierunkowane na uzyskanie oszczędności płynących ze wsparcia paliwowego możliwego do zaoferowania kierowcom i spedytorom. – Uważne śledzenie i analiza już kilku podstawowych parametrów we flocie o wielkości zaledwie 10 pojazdów dalekobieżnych może potencjalnie przynieść ogromne zyski. Warto wspomnieć, że do prezentowanego wyniku należy doliczyć korzyści płynące z wydłużenia okresów między naprawami i obsługą pojazdów, wymianą ogumienia i wielu innych! – podkreślił.
W czasie wieczornej części spotkania obaj instruktorzy: Sławomir Chojnicki i Dariusz Ciesielski wspominali swoje początki w Renault Trucks i komentowali rozwój produktu w świetle sposobu ich pracy z dzisiejszymi kierowcami. Robert Trojanek, Starszy Specjalista ds. Systemów Telematycznych tłumaczył różnice między zastosowaniem telematyki Optifleet, a szkoleniowym narzędziem Optifuel Infomax. W spotkaniu wziął udział również Marcin Majak, dyrektor handlowy Renault Trucks Polska, który wraz Łukaszem Kurcbardem wspominał nie tylko początkowe lata Szkoły Jazdy, ale i 11 edycji nierozerwalnie związanego z nią Konkursu Optifuel Challenge. Damian Pędziejewski, dyrektor handlowy Polsadu wraz z reprezentującym współwłaściciela firmy Andratrans, Dawidem Andraszczykiem (właścicielem kultowego Renault Magnum) rozmawiali o relacjach z klientem i historii Polsadu, który w tym roku zdobył po raz czwarty zaszczytny tytuł Dealer of the Year i świętuje 35-lecie swojej działalności.
Legendarna Szkoła Jazdy, legendarny pojazd, zaangażowany i zgrany zespół Renault Trucks Polska wraz ze swymi oddanymi partnerami handlowymi tworzą jedyną w swoim rodzaju organizację ukierunkowaną na wsparcie klientów poprzez dostarczanie im doskonałych i kompletnych rozwiązań transportowych: od produktu po usługi towarzyszące, w tym liczącą sobie już 25 lat Szkołę Jazdy Racjonalnej.
(s), fot. Renault Trucks, redakcja
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 73