Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » 25 lat Mercedes-Benz Polska

    25 lat Mercedes-Benz Polska

    12 maja, 2022
    Aktualności, Rynek, Wydarzenia

    Mercedes-Benz świętuje ćwierćwiecze swojej oficjalnej działalności na polskim rynku. Dynamiczny rozwój Mercedes-Benz Polska w tym okresie to zasługa połączenia uznanych produktów, wysokiej jakości obsługi oraz wyjątkowego wizerunku, którym producent cieszy się w naszym kraju od ponad 100 lat – pierwszy pojazd marki Benz pojawił się bowiem nad Wisłą już w 1904 r.

    25 lat Mercedes-Benz Polska
    Sobiesław Zasada i Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, aktualny prezes Mercedes-Benz Polska i szef Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe na gali 25-lecia.

    Historia motoryzacji w Polsce nierozerwalnie łączy się z Mercedesem. W okresie międzywojennym Mercedes-Benz regularnie prezentował swoje modele na targach w Poznaniu. Początkiem współczesnej działalności marki w Polsce było stworzenie spółki Mercedes-Benz Polska – jako joint venture Mercedes-Benz AG oraz Sobiesław Zasada Ltd. Nastąpiło to 25 października 1996 r. Pierwszą lokalizacją firmy był „Dom bez kantów” przy ulicy Królewskiej w Warszawie, nad ówczesnym salonem Mercedes-Benz Sobiesława Zasady, gdzie do dzisiaj można podziwiać odnowiony kilka lat temu neon Mercedesa.

    Sprzedaż Mercedes-Benz Polska systematycznie rosła. W 1999 r. polskim klientom dostarczono 1674 samochody, rok później – 2132, w 2002 r. – 3220, a w 2003 r. – już 3527 aut. Dalsza ekspansja marki wiązała się między innymi z rosnącą popularnością użytkowych pojazdów z gwiazdą, które wspierały i wspierają rozwój polskiej przedsiębiorczości. Impuls sprzedażowy zapewnił tu model Vito.

    Rok 2000 przyniósł miły, lokalny akcent – swoją premierę na targach Poznań Motor Show miała nowa wówczas generacja Klasy C (W 203). Cztery lata później Polska świętowała przystąpienie do struktur Unii Europejskiej, a pracownicy centrali Mercedes-Benz Polska w Warszawie przeprowadzili się z budynku Ilmet przy Rondzie ONZ do nowej, imponującej siedziby przy ulicy Daimlera 1.

    W 2008 r. firma Mercedes-Benz Polska została doceniona jako najlepsza spółka w gronie mniejszych organizacji handlowych w UE. W tym samym roku sprzedaż osiągnęła już poziom 4344 samochodów. Trzy lata później wprowadzono Lease & Drive – Mercedes-Benz jako pierwsza marka w Polsce zaproponowała klientom produkt leasingowy o charakterze wynajmu długoterminowego z niską miesięczną ratą i gwarantowaną wartością końcową.

    Rok 2013 to nie tylko kolejny wzrost sprzedaży do 5570 samochodów, ale także otwarcie Stacji Mercedes. Ten przełomowy projekt kulturalno-marketingowy Mercedesa na warszawskim Powiślu pozwolił mocniej przemówić marce do młodszych klientów i przyciągnąć zupełnie nowe grupy nabywców. W tym samym czasie wystartował pierwszy sezon programu szkoleniowego AMG Driving Academy Poland, który jest realizowany do dziś i wciąż łączy podnoszenie umiejętności kierowcy z możliwością testowania potencjału sportowych Mercedesów-AMG w zamkniętych, bezpiecznych warunkach toru wyścigowego.

    W 2016 r. firma Mercedes-Benz Polska świętowała 20 urodziny. W tym samym roku sprzedaż nowych samochodów osiągnęła poziom 11.787 egzemplarzy, w kolejnym wzrosła do 16.789 sztuk, a w 2018 otarła się o granicę 20.000 aut (19.609). Przekroczono ją już rok później – w 2019 r. polscy nabywcy odebrali ponad 20.000 nowych Mercedesów.

    Strategia zrównoważonego rozwoju firmy jest realizowana zarówno w skali makro, jako transformacja w kierunku elektromobilności w połączeniu z redukcją śladu węglowego, jak i w skali mikro – na poziomie lokalnym. Pracownicy Mercedes-Benz Polska mają na koncie wiele proekologicznych inicjatyw, począwszy od eliminacji plastikowych opakowań i sortowania śmieci, aż po stworzenie pasieki na dachu warszawskiej siedziby firmy. Obecnie „pracuje” tam około 300 tys. pszczół. – Jestem dumny ze wszystkich dealerów, partnerów serwisowych i własnego zespołu, dzięki którym w ciągu ostatnich 25 lat Mercedes-Benz mógł stale umacniać swoją pozycję w Polsce. Mercedes-Benz jest dziś ikoną nowoczesnego luksusu, marką pożądaną i rozwijającą się w sposób zrównoważony dla środowiska. Sukces ten nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych pracowników, bez naszej sieci dealerskiej, która dba o najwyższy poziom obsługi, a przede wszystkim bez klientów, którzy nam zaufali i wybrali nasze samochody. Chciałbym im wszystkim podziękować – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska i szef Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe. – Wchodzimy w kolejne ćwierć wieku w świetnej formie – Polska jest już 13 rynkiem dla samochodów osobowych Mercedes na świecie, a nawet jesteśmy w czołówce Europy, jeśli chodzi o sprzedaż niektórych modeli. Należymy do największych lokalnych rynków dla nowej Klasy S, AMG GT 4-door Coupe lub GLE Coupe, a także modeli Mercedes-AMG. Nie chodzi tylko o same produkty, ale także o nasze inicjatywy: promujemy bezpieczną jazdę poprzez cykl szkoleń AMG i Mercedes-Benz Safety Experience czy zrównoważone korzystanie z samochodów podczas eventów EQ Tour, a dzięki karcie Mercedes me Charge i aplikacji Mercedes me oferujemy naszym klientom łatwe, intuicyjne ładowanie. Przez następne ćwierć wieku firma Mercedes-Benz pozostanie wierna naszej pionierskiej misji: jako wynalazca samochodu, koncentrując się na kształtowaniu mobilności jutra i budowaniu najbardziej pożądanych samochodów.

    Pozycję Mercedes-Benz Polska odzwierciedlają statystyki. W ciągu kilku ostatnich lat firma trzykrotnie zwiększyła sprzedaż na naszym rynku, w 2021 r. osiągając blisko 4,5-procentowy udział w rynku. Dziś Mercedes jest liderem w segmentach modeli luksusowych oraz zelektryfikowanych aut premium. Tylko w ubiegłym roku producent dostarczył w Polsce rekordową liczbę prawie 2200 samochodów z napędami alternatywnymi; stanowiły one około 11% wszystkich dostaw. Już teraz gama zelektryfikowanych Mercedesów-EQ obejmuje m.in. hybrydy plug-in o zasięgu do 100 km – Klasy C, Klasy S oraz GLE, a także w 100% elektryczne modele SUV (EQA, EQB, EQC), limuzyny EQE i EQS, van dla rodziny EQV oraz zasilane prądem dostawcze modele Mercedes-Benz Vans. A już niebawem do oferty dołączy elektryczny, luksusowy EQS SUV.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    • Kierowca ciężarówki ukarany wystający ładunek
      Kierowca ciężarówki ukarany za wystający ładunek
      Na autostradzie A2 zatrzymano ciężarówkę przewożącą samochody z Belgii na Łotwę, których ładunek wystawał poza tylny obrys naczepy. Kierowca otrzymał mandaty karne za naruszenie przepisów. W miejscowości Żdżary, inspektorzy z konińskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu […]
    • LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      9-12 maja 2023 roku to termin, który cała branża logistyczna od dawna ma wpisany w kalendarz. W tych dniach w Monachium odbędą się targi Transport Logistic 2023 – jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń na […]
    • SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście - elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście – elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      Od wtorku w Gdańsku testowany jest bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusu będą sprawdzane do 23 marca. Pojazd będzie kursował na gdańskich liniach w regularnym ruchu miejskim. Autobus elektryczny […]
    • ZDROWIE: Truckers Life wspiera badania profilaktyczne wątroby
      ZDROWIE: Truckers Life wspiera badania profilaktyczne wątroby
      W marcu rusza kolejny etap kampanii „Prowadź się zdrowo” – Przegląd Wątroby, którą wspiera fundacja Truckers Life, od lat zajmująca się promocją zdrowego stylu życia wśród kierowców zawodowych. Mężczyźni bardziej niż o zdrowie dbają o […]
    Tagi : Mercedes-Benz
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone