24 skontrolowane dostawczaki. Wszystkie przeciążone!
Niemal 8,5 tony więcej ważył najcięższy z 24 przeciążonych samochodów dostawczych skontrolowanych w dwudniowej akcji w woj. pomorskim. Zatrzymano trzy większe ciężarówki, w których stwierdzono kilka naruszeń przepisów transportowych.

Na peryferiach Gdańska oraz na drogach powiatu gdańskiego, patrole Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzały kontrole pojazdów dostawczych. Pojazdy, których stan ogumienia i zawieszenia wskazywał na przeciążenie, były kierowane na dwa wyznaczone punkty kontrolne.
Podczas dwudniowych, porannych działań inspektorzy skontrolowali 24 pojazdy dostawcze na przenośnych wagach. Wszystkie ważyły więcej niż przepisowe 3,5 t.. Rzeczywiste masy całkowite niektórych pojazdów wynosiły od 7,5 t do niemal 8,5 t. Cztery skontrolowane furgonetki miały przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą o ponad sto procent. Kierowcy otrzymali mandaty karne w wysokości od 200 zł do 3000 zł, a także zakazano im dalszej jazdy do czasu przeładowania nadmiaru towaru na inne pojazdy. Najcięższe dostawczaki zostały przetransportowane na wyznaczony parking strzeżony.
W trakcie dwudniowych działań inspektorzy skontrolowali także trzy samochody ciężarowe o DMC do 6,5 t. W jednym z nich stwierdzono dwukrotnie (w poniedziałek oraz wtorek) wykonywanie transportu drogowego bez wymaganej licencji. Ponadto pojazd był przeciążony, nie posiadał ważnego badania technicznego, a zamontowany w nim tachograf nie miał ważnej kalibracji.
Inną z zatrzymanych ciężarówek był pojazd zarejestrowany poza Polską, pomimo że przedsiębiorca miał zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Tachograf w tym pojeździe również nie miał wymaganej kalibracji, a kierowca nie okazał licencji transportowej. W tych przypadkach przedsiębiorcy zostaną podjęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.
CYPH
Fot. GITD
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]