Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Przeznaczona do transportu kombinowanego naczepa Wielton Curtain Master MEGA z systemem intermodalnym (typu hukepack) sprawdzi się w mieszanym transporcie towarów wielkogabarytowych, np. z przemysłu motoryzacyjnego i ładunków wymagających szczelności, trwałości i dużej pojemności załadunkowej, jak napoje, opony, sprzęt AGD czy pojemniki gitterbox.
Pojazd ten pozwala na transport towaru o wysokości 3 m, a jego całkowita kubatura wynosi około 100 m3. Niska masa własna naczepy – od 6300 kg oraz możliwość przewożenia jej koleją czy promem istotnie wpływają na obniżenie kosztów jej eksploatacji. Curtain Master Mega to pojazd wyspecjalizowany do transportu intermodalnego dzięki wzmocnionej ramie i rozłącznemu zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu ergonomicznych rozwiązań, jak składany zderzak.
Naczepa ma odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, tj. 4 punkty chwytania „grab handles” rozmieszczone zgodnie
z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Tylne obrzeże chronione jest rolkowymi odbojami narożnymi, a umiejscowienie ośmiu uchwytów promowych na podwoziu dodatkowo umożliwia transport naczepy promem, zwiększając możliwości wykorzystania naczepy w transporcie mieszanym.
– Cieszy nas, że wieloletnia współpraca Wieltonu z firmą AGROMEX się rozwija i zaowocowała kolejnym zamówieniem. Wspólne opracowywanie nowych rozwiązań jak i kooperacja w zakresie testowania nowych pojazdów jest szczególnie cenne i pozwala jeszcze bardziej zrozumieć aktualne potrzeby jak i wyzwania z którymi mierzą się przewoźnicy. Zdajemy sobie sprawę jak ważny obecnie jest rozwój transportu intermodalnego, wykorzystującego przewóz naczep za pomocą kolei i ile korzyści za sobą niesie, dlatego w naszym portfolio znaleźć można m.in. naczepy wyposażone w system intermodalny czy systemy wymienne – mówi Ireneusz Golec, dyrektor regionalny sprzedaży flotowej Wielton S.A.
AGROMEX to rodzinna firma działająca od ponad 30 lat w branży transportowej. Specjalizuje się w międzynarodowym i krajowym transporcie drogowym oraz intermodalnym. Od 2021 roku w swojej działalności wykorzystuje zeroemisyjne paliwo (bio-LNG) do napędzania pojazdów. Zespół firmy to 160 doświadczonych pracowników. Flota spółki składa się łącznie ze 120 ciężarówek i 180 naczep, w tym znaczna jej część to naczepy MEGA do transportu intermodalnego, które od 2013 roku z powodzeniem przewożą różne ładunki koleją.
W ostatnim czasie firma AGROMEX poszerzyła działalność o własne kolejowe połączenie intermodalne na trasie Karsznice – Rotterdam. – Kooperację z firmą Wielton rozpoczęliśmy 26 lat temu, kupując pierwsze naczepy kurtynowe typu Mega wieluńskiego producenta. Kierujemy się podobnymi wartościami, a szczególnie ważne dla naszych firm są zrównoważony rozwój i stałe poszukiwanie nowych rozwiązań. Najnowszą inwestycją zrealizowaną w firmie AGROMEX jest uruchomienie własnego połączenia kolejowego, za pomocą którego realizowany będzie intermodalny transport z Karsznic do Rotterdamu. Pierwszy transport wyruszył 10 kwietnia, natomiast uroczysta inauguracja połączenia odbędzie się 15 maja br. – dodał Jacek Fraszka, współwłaściciel firmy AGROMEX.
Flotę firmy AGROMEX zasilą także naczepy podkontenerowe Container Master R2 marki Wielton, które mogą być rozsuwane mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Są to naczepy lekkie (od 4810 kg), wykonane z wytrzymałej stali S700. Trzy konfiguracje ramy umożliwiają transport szerokiego wachlarza kontenerów, w tym 20, 2×20, 30, 40, a także 45’’ bez zezwoleń. Model ten wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty i dodatkowe oboje na linii zamków.
Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Unikalną cechą produktu jest to, że kontenery 20’ mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.
Pierwsza współpraca firm AGROMEX i Wielton miała miejsce w 1998 roku. Łącznie do tej pory spółka zakupiła ponad 200 pojazdów wieluńskiego producenta.
(s), fot. Wielton
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 93